سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

اغتشاش و درگیری در جامعه مطلقا حرام و خلاف دین اسلام است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: اغتشاش و درگیری در جامعه برخلاف منشور اسلام است و باید حق مردم در جامعه به طور قانونی مطالبه شود.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر
مولوی عبدالصمد کریمزایی در گفت وگو با خبرنگار پهره، بااشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: پیامبر اکرم (ص) در حج الوداع سال 10 هجری هنگام بازگشت منشور اسلام را به همه مسلمانان ابلاغ و در این منشور سه چیز شامل کشتن یک انسان بی گناه حتی کافر در زمان صلح و دوستی، تجاوز به حیا، غیرت، ناموس و تخریب و دزدی اموال عمومی و بیت المال  را تا قیامت مطلقا ممنوع و حرام اعلام کردند و از حاضرین خواستند به غایبین و سایر مسلمانان هم این مسئله مهم در جامعه را بگویند.
وی افزود: مطالبات حق یک ملت از حکومت باید به طور قانونی باشد و اغتشاش در جامعه به بهانه مطالبات هیچ گونه وجه دینی، عرفی و قانونی ندارد و عقل یک انسان هم ایجاد آشوب و نامنی در جامعه را قبول نمی کند و هیچکس نباید خلاف دین اسلام ، راه و سنت پیامبراکرم (ص) عمل کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ابراز داشت: در طی چند روز اخیر پس از اعتراض مردم نسبت به وضعیت اقتصادی، وقتی دولت قول برطرف شدن مشکلات را داده است دیگر تظاهرات و ریختن در خیابان و آسیب زدن به اموال عمومی و بیت المال معنی ندارد و این خلاف خواسته عموم جامعه است.
مولوی کریمزایی بیان کرد: دین مبین اسلام دین رفعت، مهربانی و دوستی است و آن کسی که سلاح به دست گرفته و کشتار و خونریزی در جامعه به راه می اندازد مسلمان نیست و دین اسلام، قرآن، پیامبر و اهل بیت از اغتشاش و جنگ و ناامنی در جامعه دوری و اجتناب می کنند.
وی تصریح کرد: اصحاب پیامبر (ص) در جنگ ها پس از فتح شهرها، هرگز کسی را مجبور به مسلمان شدن نکردند و این برای ما این معنی دارد که نباید در جامعه درگیری و خشونت باشد و کسانی که در این اعتراضات ادعای مسلمانی دارند باید طبق گفته دین، پیامبر و اصحاب عمل کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تاکید کرد: علاوه بر دین مبین اسلام(ص) سایر ادیان و مذاهب هم اغتشاش، درگیری و کشتار در جامعه را نمی پسندند و کسانی که امروز در ایران دست به اغتشاش می زنند تابع و پایبند به هیپ دین و مذهبی نیستند.
وی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس موظف هستند تا مطالبات برحق مردم را برآورده و مشکلات و معضلات را حل کنند و مردم هم باید برای مطالبات خود را با دوری از اقدامات مخرب به طور قانونی و حق بیان کنند.
مولوی کریمزایی اظهار داشت: هرکس در داخل و خارج کشور اگر ایجاد آشوب و اغتشاش کنند خلاف دستور دین، کتاب و سنت رسول الله و اصحاب عمل کرده و از دین اسلام خارج است.
وی بیان کرد: مردم ما عاقل و دانا هستند و برای گرفتن حق و مطالبات خود می دانند چه کارهایی انجام دهند و نیازی به دلسوزی و سرپرستی کسی ندارند اما اگر کسی ادعای دلسوزی مردم را می کند باید از طریق راه قانونی دنبال مطالبات مردم باشد و از اغتشاش و آشوب جلوگیری کنند.
انتهای پیام/م.ف
کد مطلب: 5815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *