جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴
۰
با حضور فرهیختگان و هنرمندان جنوب استان در ایرانشهر صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب" ما پشت کوهی ها" اثر عبدالواحد برهانی+ گزارش تصویری

طی مراسمی با حضور هنرمندان و فرهیختگانی از شهرستانهای ایرانشهر، سراوان، سرباز و بزمان از اثر نویسنده شهیر بلوچستان با عنوان" ما پشت کوهی ها" رونمایی شد.
21
21
به گزارش پهره، در آخرین شب های سرد دی ماه مردمان هنرمند و فرهیخته بلوچستان در یک محفل هنری گرد هم آمدند تا باردیگر هنر و فرهنگ خود را که ریشه در اصالت و ذاتشان دارد به نمایش بگذارند.
مردمان پهره از سالیان دور در زمینه های مختلف هنری دستی در آتش داشته و همیشه در سرزمین کهن و هنرپرور ایران سرآمد بودند و نامی نیک را از خود به یادگار گذاشتند و امروز هم همچنان در این عرصه خوش می درخشند.
مرحومه زینب نوروزی در سوزن دوزی بلوچی، شیرمحمد اسپندار معروف به اسپندار دونلی یگانه دونی نواز جهان در موسیقی، گواه این را می دهند که مردمان پهره در جنوب شرق ایران با هنر خود اصالت ایران کهن را زنده نگه می دارند و همچنان هنرشان در دنیای جدید با وجود پیشرفت تکنولوژی هنوز هم در دلهای مردم خوش می درخشد.
عبدالواحد برهانی هنرمند دیگری از پهره است که نوشته هایش بر این هنرمندان اضافه کرده و سناریوهای تئاتری که مردم را به ذوق آوردند حاکی از دلنشین بودن قلم این هنرمند بلوچ دارد.
مردم هنرمند و هنردوست ایرانشهر به پاس زحمات و تلاش های این هنرمند در مراسمی میزبان هنرمندان و فرهیختگان جنوب استان از شهرستانهای سراوان، سرباز و بزمان بودند تا از اثر فاخر استاد عبدالواحد برهانی رونمایی و از زحمات او تجلیل و قدردانی کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار پهره، اظهار کرد: تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان رسم دیرینه مردم هنرمند و هنردوست ایرانشهر است و در این مراسم قرار است از استادعبدالواحد برهانی نویسنده شهیر بلوچ تجلیل و قدردانی شود.
نصیر برهانزهی افزود: در این مراسم علاوه بر تجلیل از زحمات و تلاش های استاد برهانی که نوشته هایش زینت بخش بسیاری از نمایشنامه ها بود، از اثر فاخر ایشان به نام، " ما پشت کوهی ها" با حضور شاعران، نویسندگان و هنرمندان شهرستان های ایرانشهر، سراوان، سرباز و بزمان رونمایی کردیم.
وی گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی و گسترش این مسئله در جامعه تعداد زیادی از این کتاب توسط ارگان ها و نهادهای مختلف در این مراسم خریداری و به زودی در اختیار فرهنگیان، فرهیختگان و مردم قرار می گیرد.
برهانزهی تاکید کرد: تجلیل و قدردانی از هنرمندان باعث زنده نگه داشتن اصالت هنر و زحمات آنها می شود و در این برهه زمانی که دشمن قصد ضربه زدن به ما در زمینه جنگ نرم و فرهنگی دارد، این کار در حفظ و انتقال هنر به نسل های بعدی موثر است.
وی خاطر نشان کرد: هنرمندان و پیشکسوتان نباید فراموش شوند و همیشه باید از تجربیات و توانایی آنها در گسترش هنر و فرهنگ بهره گیری شود.
همچنین در این مراسم تعدادی از شاعران جنوب استان با شعر سرایی زینت بخش محفل بودند و در پایان از استاد عبدالواحد برهانی نویسنده شهیر بلوچ، به پاس زحمات فراوان با اهدا لوح و تندیس تجلیل و قدردانی شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد مطلب: 5839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *