شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ۰۸:۲۳
۰
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خبرداد:

عزم جدی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برای رفع سوء تغذیه/توزیع بیش از 23 هزار بسته غذایی بین کودکان و مادران باردار

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 23 هزار بسته غذایی بین مادران باردار و کودکان برای جلوگیری از سوء تغذیه توزیع شده است.
معاون علوم پزشکی ایرانشهر
معاون علوم پزشکی ایرانشهر
فرهاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار پهره، با اشاره به گذر اپیومیولوژیک بیماری ها از واگیر به غیر واگیر اظهار کرد: تغذیه نقش اساسی در پیشگیری و بروز بسیاری از بیماری های غیر واگیر و سلامت جامعه به تغذیه خانواده و گروه های مختلف به ویژه کودکان، مادران باردار و میانسالان بستگی دارد.
وی افزود: مطابق با تعریف سازمان جهانی بهداشت، غذای سالم ، غذایی است که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده و عاری از مواد زیان بار و مضر سلامتی می باشد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به عادتها و رفتارهای زندگی امروزی از شهروندان درخواست کرد تا در جهت بهبود و استفاده صحیح تغذیه از رفتارهای نامناسب از جمله استفاده از غذاهای رستوران، فست فود، خیابانی و مصرف آنها در ظروف پلاستیکی پرهیز کنند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی جهت جلوگیری از سوءتغذیه، توزیع بسته های تغذیه در مدارس، توزیع بسته تغذیه جهت جلوگیری از بیماری های غير واگیر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای کاهش سوء تغذیه اقداماتی از قبیل افزایش توزیع سبدهای غذایی برای زنان باردار و شیرده، کودکان سوء تغذیه، آموزش به گروههای هدف جهت بهبود تغذیه و اصلاح الگوی تغذیه ای برای کودکان زیر پنج سال، جوانان ودانش آموزان، سالمندان و میانسالان توسط دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر انجام شده است.
دادگر تصریح کرد: چاقی و اضافه وزن با تغذیه ارتباط مستقیم دارد و بسیاری از  بیماری‌های غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون و انواع سرطانها ناشی از تغذیه نامناسب می باشد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی در پایان خاطر نشان کرد:  باهمکاری کمیته امداد و سازمان بنیاد علوی امسال در دوره های دوماهه، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 هزار بسته غذایی برای مادران باردار و 13هزار و 350 بسته غذایی بین کودکانی که دچار سوء تغذیه بودند در مناطق تحت پوشش دانشکده توزیع شده است.
انتهای پیام/م.ف
 
کد مطلب: 5842