در همایش مقام زن بلوچ مطرح شد؛

مودت و محبت بین زن و مرد باعث تحکیم خانواده/زن عامل موثر در ایجاد سلامت جامعه

30 دی 1396 ساعت 15:38

امام جمعه ایرانشهر گفت: زن عامل مهم و موثری برای داشتن یک خانواده و جامعه سالم است.


به گزارش پهره، چهارمین همایش مقام زن بلوچ، با حضور بانوان، مادران و امام جمعه شهرستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایرانشهر برگزار شد.
این همایش با هدف بررسی نقش زن در کاهش خشونت در جامعه و نقش تاثیرگذار زن در داشتن یک خانواده سالم و مقابله با اعتیاد و راهکارهای سلامت روانی جامعه برگزار شد.
امام جمعه ایرانشهر در این همایش با اشاره به نقش تاثیر زن در جامعه اظهار کرد: جامعه سالم منوط به داشتن خانواده سالم است که زن نقش بسزایی را در آن ایفا می کند و تشکیل خانواده باعث آرامش و آسایش جامعه می شود.
حجت الاسلام ابطحی گفت: مودت و رحمت بین زن و مرد همانند دو طناب محکم است که برای حفظ و نگهداری خانواده و زندگی لازم و ضروری است.

وی افزود: محبت عامل استحکام زندگی و یکی از ضروریات بین اعضای خانواده است که باعث می شود از گسستن و نابود شدن خانواده ها در جامعه امروزی و تهاجم فرهنگی دشمن جلوگیری کند.
امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: یکی از خصوصیات داشتن مودت زیاد بین زن و مرد، ابراز علاقه و محبت دو طرفه است و اگر یک طرفه باشد باعث ضرر زدن به خانواده می شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار در گفت و گو با خبرنگار پهره، گفت: قرارگاه منطقه ای قدس سپاه علاوه بر ماموریت های خود در زمینه ایجاد امنیت و آرامش، سازندگی، محرومیت زدایی و مردم یاری در جنوب شرق کشور، برنامه های فرهنگی را در راستای تامین امنیت بیشتر انجام می دهد.
وی افزود: زن دارای جایگاه و ارزش ویژه است که نقش بسزایی را در جامعه ایفا می کند، با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می دهند باید فعالیت های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در جامعه اجرایی شوند تا برای داشتن یک خانواده سالم در کشور کمک شایان شود.
داود شهرکی تصریح کرد: همایش زن بلوچ امروز در ایرانشهر با هدف توجه به نقش و جایگاه زن برگزار شد و هدف آن تبیین و روشنگری نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زن در جامعه توسط کارشناسان و اساتید دانشگاه است.
مسئول کانون فرهنگی زن بلوچ ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره، اظهار کرد: چهارمین همایش مقام زن بلوچ در شهرستان ایرانشهر با حضور بانوان، مادران و دختران سطح شهرستان در سالن اداره ارشاد برگزار شد و موضوعاتی نظیر نقش زن در کاهش خشونت های اجتماعی و مضرات و پیامدهای اعتیاد در جامعه بیان شد.
سمیه شهنواز تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد وحدت اسلامی، دوری از تعصبات نادرست، کاهش فقر فرهنگی زنان در جامعه است.
وی تاکید کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب و دانشگاهی یکی دیگر از برنامه های این همایش می باشد.
 
 
 
 


کد مطلب: 5845

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5845/مودت-محبت-بین-زن-مرد-باعث-تحکیم-خانواده-عامل-موثر-ایجاد-سلامت-جامعه

پهره
  https://www.pahreh.ir