سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۲
۱
گفت و گوی پهره با بانوی مددجوی که خود را باور کرد؛

بانوی تحصیلکرده ایرانشهری بعد از سال ها بیکاری؛ کارآفرین شد

بانوی تحصیلکرده شهرستان ایرانشهر بعد از گذشت پنج سال انتظار کار اداری؛ سرانجام یکی از کارآفرینان موفق شهرستان ایرانشهر شد.
بانوی تحصیلکرده ایرانشهری بعد از سال ها بیکاری؛ کارآفرین شد
بانوی تحصیلکرده ایرانشهری بعد از سال ها بیکاری؛ کارآفرین شد
به گزارش پهره؛  اشتغال امروز به یکی از دغدغه های اصلی هر فردی تبدیل شده است به طوریکه در بسیاری از موارد سایر امتیاز ها در کنار داشتن شغل ارزشمند می شود؛ از این رو در این مسیر دختران و پسران زیادی هستند که به امید شغل و آینده روشن سال های قابل توجهی از عمر خود را به امید فردایی روشن به درس خواندن اختصاص می دهند. اما این روزها جوانان با توجه به برخی سیاست ها و گاهأ سوء مدیریت ها با مقوله غم انگیز بیکاری مواجه اند که بیش از هر چیز معیشت خود و خانواده شان را با چالش هایی رو به رو کرده است.
اما در سال های اخیر در کنار اخباری که بیشتر موجی از بار منفی و نا امیدی را با خود به همراه داشت؛ امیدهایی از خود باوری و اتکا به توان بومی به برکت فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی امیدهایی را در دل روشن و انگیزه هایی را شکوفا کرد؛ یکی از این سرمایه ها؛ استعداد شکوفا شده بانوی تحصیلکرده ایرانشهری است که بعد از پنج سال بیکاری و گشتن در به در به دنبال کار و حرفه اداری؛ خود دست بر زانو زده و با عزمی راسخ در مسیر خودباوری گام برداشته است.
پریسا کشاورز در گفت و گو با خبرنگار پهره با ابراز رضایت از مسیری که در آن گام برداشته؛ می گوید: مدرک کارشناسی ارشد رشته حسابداری را پنج سال پیش به امید ورود به بازار کار و حرفه اداری گرفتم اما رفته رفته با گذشت بهترین روزهای عمر و جوانیم دریافتم که دیگر درنگ کافی است و باید هرچه زودتر خودم فکری به حال این وضعیت نابسامان بکنم در نتیجه در اولین فرصت به کمیته امداد شهرستان رفتم و با دریافت وام ۱۰ میلیونی اقدام به خرید چرخ خیاطی و مواد مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه کوچک صنایع دستی ام کردم.
وی می گوید: با توجه به علاقه و سفارشات مشری های دور و نزدیک خیلی زود توانستم به کار خود رونق دهم و این امر انگیزه من برای تشویق دیگر بانوان مددجو برای رو آوردن به این حرفه بیشتر کرد.
این کار آفرین موفق که حال به عنوان یکی از بازوهای درآمدی خود و خانواده اش محسوب می شود با ابراز رضایت از شغل خود می گوید: سایر بانوان نیز می توانند با داشتن مهارت هایی که از مراکز آموزشی  دریافت می کنند برای خود اشتغال پایدار فراهم کنند و تنها راه اشتغال را کارهای اداری ندانند چرا که این حرفه علاوه بر اینکه باعث شناخت ظرفیت ها و توانایی های آنان می شود بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه هم نقش کلیدی دارد.
وی  مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی را موفق دانست و ادامه داد: : از کاری که دارم خیلی راضیم و خدا را شکر در آمد خوبی هم دارم.
انتهای پیام/ ۳۳۳۹
کد مطلب: 71
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *