چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۲۵
۰
در آستانه ششمین همایش کشوری "خورشید ولایت"؛

جلسه برنامه ریزی همایش خورشید ولایت در ایرانشهر

به مناسبت گرامیداشت 28 آذر مصادف با حضور و تبعید مقام معظم رهبری در سال 57 به شهرستان ایرانشهر؛ جلسه برنامه ریزی به همین مناسبت با نام همایش خورشید ولایت با حضور مدیر کل ارشاد استان سیتان و بلوچستان در فرمانداری ایرانشهر برگزار شد.
جلسه برنامه ریزی همایش خورشید ولایت در ایرانشهر
جلسه برنامه ریزی همایش خورشید ولایت در ایرانشهر
به گزارش پهره؛ حسین مسگرانی مدیر کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان در این جلسه ضمن گرامیداشت این مناسبت با تقدیر از همیّت و پشتکار مردم و مسئولین ایرانشهر در برگزاری موفق پنج سال همایش، از تمهیدات انجام شده جهت ثبت ۲۸آذر در تقویم استان اظهار کرد: نگاه ما به ایرانشهر همیشه ویژه بوده است و ایرانشهر را جایگاه کلیدی و نقطه‌ای خاص در حوزه‌ی شعر، ادبیات، موسیقی و تئاتر می‌دانیم.
مدیر کل ارشاد سیستان و بلوچستان: قول  انتقال دبیرخانه‌ دائمی همایش به ارشاد ایرانشهر
مسگرانی با ابراز تأسف از حذف اعتبارات فرهنگی از ابتدای سال جاری به علت مشکلات تحمیلیِ اقتصادی ناشی از تحریم‌ها گفت: «شورای فرهنگ عمومی» را پایگاه فرهنگی شهرستان نامید و هرگونه پیشنهاد در قالب «مصوبه» وانضمام «طرح و برنامه» از جانب این شورا را در استان و کشور قابل پیگیری خواهد شد.
در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های عکس، توانمندی‌ها، صنایع‌دستی و هنرهای بومی به صورت جنبی؛ اجرای تئاتر خیابانیِ «میارجلی»؛ حضور سخنران محوری کشوری و چند شاعر و نویسنده از سطح استان و کشور در مناسبت های این شهرستان و تهیه‌ و توزیع بسته‌ فرهنگیِ مناسب؛ مسگرانی قول  انتقال دبیرخانه‌ دائمی همایش به ارشاد ایرانشهر را نیز مطرح کرد.
فرماندار ایرانشهر: با توجه به بودجه محدود ؛گسترش بیشتر همایش خورشید ولایت خارج از توان شهرستان و در حدّ مراکز فرهنگی سطح کشور است
فرماندار ایرانشهر نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم سپردن امورات همایش به مؤسسات مردم‌نهاد به ویژه جوانان گفت: فرمانداری ایرانشهر از عدم تخصیص اعتبارات فرهنگی به این شهرستان گلایه مند است.
نبی بخش داوودی  با برشمردن برخی معضلات و مشکلات هنرمندان تصریح کرد: ایرانشهر با داشتن شخصیت‌هایی فرهنگی و هنری در سطوح بین‌المللی به تنهایی نمادی از بلوچستان است و این استعدادهای درخشان توان تولید برنامه‌های هنری وزینی را در مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه دارند اما جای بسی ناراحتی است که هنرمند درگیر مسایل مادی باشد و بودجه‌ی اداره‌ ارشاد این شهرستان حتی کفاف هزینه‌های جاری خود را نداشته باشد.
وی با اشاره به بعضی مشکلات زیرساختی مانند عدم اجرای «مجتمع فرهنگی» با وجودِ «کلنگ‌زنی» و نیز نبودِ امور حمایتی هنرمندان از جمله بیمه و اشتغال؛ گسترش بیشتر همایش خورشید ولایت را خارج از توان شهرستان و در حدّ مراکز فرهنگی سطح کشور دانست.
برگزاری همایش توان بالقوه ای  برای تبدیل ایرانشهر به قطب گردشگری است در نتیجه خواستار نگاه ویژه‌ اداره‌ کل ارشاد به این شهرستان  هستیم
فرماندار ایرانشهر در بخش دیگر سخنانش؛ وفاق و همدلی علما و روحانیت تشیع و تسنن در منطقه و وحدت عملی مردم را مثال زدنی و از برکات و ثمرات حضور و ارتباط مؤثر رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر خواند و وجود «بیت رهبری» و برگزاری همایش را توان‌های بالقوه‌ای برای تبدیل شدن ایرانشهر به «قطب گردشگری» خواند و قویاً خواستار نگاه ویژه‌ی اداره‌ی کل ارشاد به این شهرستان شد.
همچنین  عبدالناصر امیریان رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ایرانشهر ضمن بیان تمهیدات شورا و شهرداری در امر تبلیغات میدانی و فضاسازی، جهت برگزاری هم‌زمان برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر اعلام آمادگی نمود و با اشاره به «جشنواره‌ی رضوی»، پیشنهاد امضای توافق‌نامه‌های فرهنگی با سایر مناطق کشور و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات هم‌راستا و هم‌چنین ایجاد بسترهای لازم جهت حضور اهالی این نقاط تحت عنوان «راهیان ولایت» را مطرح کرد.
انتهای پیام/ ۳۳۳۹
کد مطلب: 72
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *