سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۱:۰۴
۰

نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد+عکس

نخستین بانک کره جنوبی با حضور مقامات ایرانی و کره ای در تهران آغاز بکار کرد.
نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد+عکس
نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد+عکس
به گزارش پایگاه خبری پهره براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، نخستین دفتر نمایندگی «ووری بانک» (WOORI BANK) کره جنوبی در ایران روز دوشنبه افتتاح شد.

این نخستین حضور یك بانك كره‌ای در ایران به شمار می‌آید؛ این بانک پس از برجام درخواست خود را برای آغاز بکار در تهران به بانک مرکزی ایران ارائه کرده بود و پس از موافقت ایران، از دیروز فعالیت خود را در تهران آغاز کرد.

نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد

    معاون ارزی بانك مركزی در این مراسم با اشاره به همكاری بانك‌های كره‌ای با ایران در دوران تحریم، گفت: «اكنون كه تحریم‌ها برداشته شده است، بطور قطع باید قدم‌های بلندتری برای توسعه همكاری‌ها برداریم.»

غلامعلی کامیاب، آغاز به كار دفتر نمایندگی این بانك كره جنوبی را مقدمه‌ای برای افتتاح شعبه این بانک در ایران دانست و گفت: «ایجاد دفتر نمایندگی می‌تواند برای رسیدن به هدف گسترش همكاری بانكی بین دو كشور كمك شایانی كند و به طور قطع به تشویق ووری بانك برای تاسیس شعبه در تهران منجر می‌شود.»
نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد    
  تفاهم نامه بانکی ایران و کره جنوبی

تفاهم‌نامه همكاری بین بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و بانك كی.دی.بی (KDB) كره جنوبی نیز عصر دوشنبه به امضای كامیاب و «لی دانگ ژئول» مدیرعامل این بانك كره‌ای به امضا رسید.

کامیاب گفت: «یكی از ضروریات توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، ایجاد و افزایش روابط كارگزاری بین بانك‌های ایرانی و كره‌ای است.»

    لی دانگ ژئول نیز در این دیدار، امضای تفاهم نامه را قدمی مثبت برای توسعه همكاری‌ها بین بانك مركزی ایران و بانك كی.دی.بی دانست و گفت: «بانك ما برای سرمایه گذاری و كمك به توسعه صنعتی در ایران اعلام آمادگی می‌كند. در حال حاضر با چهار بانك ایرانی ارتباطاتی داریم و امیدواریم برای رسیدن ایران به رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی یاری رسان باشیم.»

نخستین بانک کره جنوبی در تهران آغاز بکار کرد
 
پارك گئون هی، رئیس جمهوری كره جنوبی که عصر یکشنبه وارد تهران شد، نخستین رئیس جمهوری این کشور است که از ایران دیدار می‌کند. در این سفر هیاتی متشکل از 236 نفر از مقامات، روسای شرکت‌های کره‌ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور رئیس جمهور کره جنوبی را همراهی می‌کنند.

    رئیس جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و 19 سند همکاری امضا کرد؛ روحانی پس از امضای این اسناد همکاری گفت: «حجم روابط تجاری ایران و كره جنوبی اكنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته‌اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.»

همچنین براساس اعلام گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم‌ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.

منبع:  پرس تی وی
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *