گربه شنی؛ نماد حیات وحش شهرستان ایرانشهر

23 آذر 1394 ساعت 7:43

رئیس حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: با توجه به اقلیم بیابانی منطقه؛ گربه شنی به عنوان یکی از گونه های در خطر انقراض از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد حیات وحش ایرانشهر معرفی شد.


محمد انور هاشمزهی در گفت و گو با پهره اظهار کرد: یکی از زیستگاه های مطرح گربه شنی در کل کشور؛ ریگزارهای وسیع دشت سمسور در دلگان و شهرستان ایرانشهر است .
وی افزود: این گربه کوچکترین گربه سان دنیا است؛ دارای سر پهن، گوش های بزرگ و دست و پای کوتاه است و در کف پنجه های این گونه کمیاب موهای بلند قهوه ای و سیاه وجود دارد بطوریکه این موها؛ گربه را در گرمای شدید کویر و مناطق ریگزار حفظ می کند.
ریس حفاظت محیط زیست ایرانشهر شکارچیان را یکی از تهدید های اساسی این گونه معرفی کرد و افزود: جریمه شکار هر قلاده گربه شنی 100 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: به منظور دوستی بیشتر مردم با این گونه در خطر انقراض ؛ سازمان حفاظت محیط زیست کشور گربه وحشی را به عنوان نماد حیات وحش ایرانشهر معرفی کرده است.
وی همچنین از تلاش اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر برای پیاده شدن  طرح منطقه حفاظت شده در در دشت های وسیع ایرانشهر گفت و افزود: در صورت موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با فعال سازی گشت های منطقه ای علاوه بر گربه شنی از سایر گونه ها خصوصأ گونه های در خطر انقراض حفاظت بیشری به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/ 3339


کد مطلب: 81

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/81/گربه-شنی-نماد-حیات-وحش-شهرستان-ایرانشهر

پهره
  https://www.pahreh.ir