چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۳
۰
گزارشی از نابسامانی در بازار میوه؛

سریال گرانی گوجه فرنگی تکرار شد/ محصول خارج از فصل کشاورز نیکشهری تعادل را در بازار حکم فرما کرد

افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار میوه زاهدان در صورتی است که کیلومترها دورتر در شهرستان نیکشهر محصول خارج از فصل کشاورزی به کمک تعادل قیمت در بازار گوجه فرنگی سیستان وبلوچستان آمد.
سریال گرانی گوجه فرنگی تکرار شد/ محصول خارج از فصل کشاورز نیکشهری تعادل را در بازار حکم فرما کرد
سریال گرانی گوجه فرنگی تکرار شد/ محصول خارج از فصل کشاورز نیکشهری تعادل را در بازار حکم فرما کرد
به گزارش پهره به نقل از  زاهدانه، قیمت گوجه فرنگی این روزها در بازار بعلت سرما و بهم خوردن عرضه و تقاضا افزایش یافته و اگر گذرتان برای خرید به بازار میوه و تره بار در زاهدان افتاده باشد به وضوح شاهد افزایش قمیت در برخی از میوه های موجود در بازار هستید به گونه ای که می توان گفت نابسامانی در بازار محصولات کشاورزی همچنان وجود دارد. 
 این نابسامانی‌ و بی‌نظمی‌ در بازار محصولات کشاورزی چندان تازه هم نیست زیرا در روزهای اخیر نیز  امحای 1700 تن سیب‌زمینی نمونه دیگری از اخبار پر رونق محصولات کشاورزی بود. به هرحال پروسه تکراری ارزان و گران شدن محصولات کشاورزی این روزها گریبان گوجه فرنگی هم شد به طوری که قیمت آن در هر مغازه با مغازه دیگر متفاوت است و شهروندان از این افزایش قیمت در بازار میوه جات ابراز نگرانی و نارضایتی دارند.
خانم شهرکی با اشاره به اینکه گوجه فرنگی را با قیمت 45هزار ریال خریداری کرده است، می گوید: بهتر است مسئولان چاره ای بیندیشند و کنترل قیمت را در بازار متعادل نگه دارند زیرا با این اوصاف هیچ شهروندی توان خرید میوه را ندارد.
وی افزود: این افزایش قیمت فقط شامل گوجه فرنگی نبوده و این روزها قیمت لیمو و هندوانه نیز در برخی از مراکز فروش میوه در سطح شهر متغییر است.
در این زمینه «طباطبایی» رئیس اتحادیه میوه و تره بار زاهدان از عرضه گوجه خوب با قیمت 25 هزار ریال در بازار خبر داد و اظهار داشت: خرده فروش ها بر اساس مصوبه ای که ما قبلا از طرف سازمان حمایت کننده از تولید و مصرف دریافت کرده ایم باید بین 30 تا 33 درصد به قیمت خرید اضافه کرده و آن محصول را به مردم عرضه کنند.

برداشت محصول تابستانه در دل سرما 

افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار میوه زاهدان در صورتی است که کیلومترها دورتر در شهرستان نیکشهر محصول خارج از فصل کشاورزی به کمک تعادل قیمت در بازار گوجه استان آمد به گونه ای که در این فصل از سال که بیشتر نقاط کشور دچار یخبندان است آب و هوای مساعد این منطقه زمینه را برای کشت گوجه فرنگی در این شهرستان فراهم آورده است.
خدابخش بلوچی یکی از کشاورزان زحمتکش شهرستان نیکشهر است که علاوه بر اشتغال خود و اعضای خانواده در فصل برداشت گوجه فرنگی برای 15 نفر شغل ایجاد کرده است.
این کشاورز نمونه در منطقه بلوچستان با مدیریت بهینه آب به روش آبیاری تحت فشار و قطره ای، رعایت اصول کشت و راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی توانسته است برای آبادانی زمین های بایر در این منطقه مثمر ثمر واقع شود و با کاشت گوجه فرنگی اقدام به آبادانی و تعادل قیمت این محصول در بازار کند.
وی با اشاره به اینکه اولین کشاورزی است که در سطح استان این محصول را با قیمت 10 هزار ریال پایین تر از نرخ مصوب وارد بازار می کند، افزود: این مزرعه از اولین مزارعی است که در این موقع از سال گوجه اش را وارد بازار می کند زیرا از اوایل شهریور ماه شروع به کشت کرده و در آذر ماه نیز این محصول را برداشت می کند تا محصولش در فصل گرانی گوجه راهی بازار شود و به تعادل قیمت این محصول کمک کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 86
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *