بخش بزمان ایرانشهر مستعد کشت انواع گیاهان دارویی است

18 شهريور 1397 ساعت 14:05

رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: بخش بزمان با وجود اینکه در منطقه بیابانی و فراخشک قرار گرفته یکی از مناطق مستعد کشت انواع گونه های گیاهان دارویی محسوب می شود.


به گزارش پهره ؛ محمد انور هاشمزهی اظهار داشت: 70 گونه گیاهی، 164 گونه پرنده و 54 گونه خزنده در بخش بزمان مشاهد می شود.
وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده بزمان به دلیل تنوع بسیار بالای زیست محیطی از ارزش زیادی برخوردار است، افزود: این منطقه زیستگاه انواع حیوانات از قبیل کبک، تیهو، دراج، خرگوش، کل، بز، قوچ و میش است که علاوه بر گونه های مختلف در میان وحوش، نوعی خرس آسیایی نیز در آن زندگی می کند. 
رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: گیاهان دارویی که خاصیت درمانی دارد شامل کلپوره، گلدر، چای ترش گواتک، شوتک، سارنگ، ازگند (آویشن)، درنگ (درمنه)، برنجاسف، بوجایل، کل کشته، دودنی(اسپند)، پتونتد، قارچ، جعفری و نعنا کوهی، راب، اسفناج وحشی، ریواس، پونه، گل گاوزبان، بنه، بادام کوهی، زیر بال، انجیر و کنار است که سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در منطقه علاوه بر توجیه فراوان اقتصادی می تواند به رونق اشتغال نیز کمک کند.
وی با اشاره به مهمان نوازی مردم بزمان تصریح کرد: این بخش به دلیل وجود چشمه های آب گرم معدنی و طبیعی فراوان و باغ های میوه، یکی از اماکن پر بازدید برای گردشگران است.
هاشمزهی بیان کرد: گردشگران و مسافران می توانند در تمام فصول سال بویژه تعطیلات نوروز از جاذبه های طبیعی بزمان دیدن کنند.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 422338

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/report/422338/بخش-بزمان-ایرانشهر-مستعد-کشت-انواع-گیاهان-دارویی

پهره
  https://www.pahreh.ir