پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۵۱
۰

برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان باحضور١٥٠هنرمند در شهرستان ایرانشهر

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان با حضور١٥٠هنرمند در شهرستان ایرانشهر درحالی برگزار می شود که برای اولین بار در تاریخ تئاتر استان بیش از نیمی از آثار راه یافته به جشنواره توسط بانوان هنرمند نویسنده استان نوشته شده اند.
برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان باحضور١٥٠هنرمند در شهرستان ایرانشهر
رضا خداداد بیگی دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان در گفتگو با خبرنگار پهره گفت : بیست وهشتمین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان  ١٩لغایت ٢١ آبان ماه با حضور ١٥٠هنرمند در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.
خداداد بیگی گفت: بیش از هشت سال است که این جشنواره در ایرانشهر برگزار نشده است و این میتواند نقطه ی عطفی باشد در پیشرفت روزافزون هنر نمایش در شهرستان های دور افتاده از مرکز استان زیرا هر جشنواره و برنامه فرهنگی و هنری که در منطقه ای برگزار میشود قطعا تاثیر مستقیمی برهنرمندان ، مردم و جامعه خواهد گذاشت.
رضا خداداد بیگی درباره پیشرفت هنرهای نمایشی در استان اینگونه توضیح داد : ما در جشنواره بیست و هفتم  8 نمایش بر روی صحنه داشتیم که بیشتر نمایشنامه ها چاپی و از نویسندگان کشور بود اما امسال و در جشنواره بیست و هشتم 10 نمایش بر روی صحنه خواهند رفت که صددرصد نمایش نامه ها توسط نویسندگان بومی استان نوشته و اجرا شده است و همچنین امسال نیمی از نویسندگان جشنواره از بانوان هستند و این نشان از پیشرفت هنر نمایش و تئاتر در بین بانوان و هنرمندان استان سیستان و بلوچستان دارد.
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان در پایان با دعوت از کلیه مردم ، هنرمندان و هنردوستان سراسر استان و بخصوص شهرستان ایرانشهر برای تماشای نمایش های صحنه ای این جشنواره، خاطر نشان کرد: افتتاحیه جشنواره در نوزدهم آبان ماه و در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ایرانشهر و اختتامیه این جشنواره طبق برنامه در روز 21 آبان ماه در سالن سنتی اجتماعات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار خواهد شد.
جدول اجرای نمایش های صحنه ای این جشنواره به شرح ذیل است:



انتهای پیام//
 
کد مطلب: 422518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *