پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ۰۷:۴۳
۰
حماسه و شعور حسینی متبلور می شود؛

برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل های سلامت

ایرانشهر به عنوان نگین بلوچستان مرکز شعور حسینی شناخته شده و آوازه عزاداری و دلدادگی مردم این خطه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نه تنها استان و کشور را فرا گرفته است.
برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل های سلامت
به گزارش پهره؛ امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا جهت حفظ سلامتی مردم و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر معیار بودن نظرات کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی کرونا در عزاداری‌ها این ستاد، دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرد که براساس آن برگزاری دسته‌های عزاداری در سطح کشور ممنوع بوده و مراسم شب‌های محرم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده مستمر عزاداران از ماسک، محدود بودن زمان مراسم، ممنوع بودن توزیع نذری و باز بودن محیط، برگزار شود.



با ابلاغ این دستورالعمل به تمام هیات‌های مذهبی و برگزاری جلسات مختلف مبنی بر اخذ مجوز برگزاری مراسم، عاشقان سیدالشهدا(ع) ضمن لبیک به فرمان رهبر انقلاب و رعایت پروتکل‌های ابلاغی در عمل، ثابت کردند و نشان دادند که هیئت های مذهبی استان سیستان و بلوچستان از نظر الگوهای رفتاری حسنه و پسندیده اجتماعی بوده که شعور را مقدم بر شور دانسته اند و و طی شب‌های گذشته این مورد به وضوح در تمام هیات‌ها مشاهده شده که عزاداران حسینی، سلامتی جامعه را در اولویت قرار می‌دهند.



در همین راستا؛ حجت الاسلام و المسلمین روح الله سپاهی، مدیر حوزه علمیه سفیران حضرت ولی عصر (عج) ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام محرم به محضر دوستداران ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: در سرکشی هایی که از هیئت های مذهبی در شهرستان داشتیم رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کامل توسط عزاداران قابل مشاهده بوده است.



وی افزود: استفاده مستمر عزاداران از ماسک، ضدعفونی کردن محل، ورودی و خروجی، برگزاری مراسم در فضای روباز و عدم توزیع نذری و عدم پذیرایی عزاداران از جمله مواردی بوده است که توسط عزاداران حسینی رعایت می شود.


مدیر حوزه علمیه سفیران حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: پذیرایی از عزاداران در مساجد و حسینیه ها فقط از طریق آب معدنی که پلمپ و بهداشتی است، انجام می شود.


وی خاطر نشان کرد: قطعا هیئت های مذهبی در جامعه الگوهای رفتاری حسنه و پسندیده ای هستند و وقتی عزاداران حسینی تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، این عوامل می توانند به عنوان الگویی موثر در وجود مردم تاثیرات به سزایی داشته باشند.


سپاهی تصریح کرد: در بحث رعایت اصول بهداشتی دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی داشته است و نظافت را به عنوان آئین اسلامی دانسته است.


انتهای پیام/
کد مطلب: 426466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *