کمبود در سایه گرانی؛

صف های شلوغ گاز مایع مردم سیستان و بلوچستان را کلافه کرد

13 شهريور 1399 ساعت 8:51

مشکل گاز در سیستان و بلوچستان به خصوص در شهرستان هایی همچون ایرانشهر و سرباز این روزها به معضلی جدی تبدیل شده و داد مردم این مناطق را درآورده است.


به گزارش پهره، شکل گاز دیگر به معضلی همیشگی در سیستان و بلوچستان تبدیل شده به گونه ای که با سرد شدن هوا همواره شاهد صف های طولانی و افزایش چشمگیر قیمت سیلندرگاز در استان هستیم اما این بار در گرمای 40 درجه تابستان مشکلاتی چون توزیع خارج از شبکه و افزایش سرسام آور قیمت ها موجب گلایه شهروندان شده است.


وجود صف های طولانی درب شرکت های توزیع و تامین گاز در شهرستان های جنوبی استان در شرایط بحران کرونا این روزها به یک معضلی بزرگ و زجرآور برای مردمان این دیار تبدیل شده است.


مشکلاتی همچون عرضه خارج از شبکه توزیع و عدم دسترسی مردم به کپسول گاز و افزایش قیمت ناگهانی آن در روزهای گذشته سبب شده که اقشار مختلف مردمی از اوضاع نابه سامان توزیع آن گلایه کرده و خواهان رسیدگی مسئولان امر شوند.



گلایه مردم از کمبود و صف طولانی گاز


در همین راستا، محمد نبی آذریان، یکی از شهروندان ایرانشهری طی تماس با این پایگاه خبری، گفت: قیمت هر کپسول گاز در ایرانشهر ۳۵ هزار تومان است، نمی دانم دلیل افزایش هزینه پر کردن سیلندر گاز مایع چیست؟ هنوز فصل پاییز و زمستان فرا نرسیده است.


وی افزود: من خواهشی که از مسئولین دارم این است که حداقل به فکر مردم بی بضاعت و نیازمند در ایرانشهر باشند و علاوه بر آن افرادی هستند که زمان برای آنها ارزشمند است اما باید ساعت ها برای یک کپسول گاز مایع در صف بایستند.


این شهروند ایرانشهری ادامه داد: در طی چند روز افزایش قیمت ناگهانی کپسول گاز مایع از ۲۰ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان برای شهروندان واقعا جای تعجب را داشته است.


افزایش نظارت بر توزیع گاز مایع در ایرانشهر


در این راستا، خبرنگار ما برای حل این معضل به سراغ فرمانداری شهرستان ایرانشهر رفت، تا بتواند با این مراجعه و پیگیری گره ای از مشکلات مردم را باز کند.


ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: با توجه به گلایه های مردمی مبنی بر عدم توزیع مناسب کپسول گاز مایع، بر حسب دستور از روز گذشته کارگروه نظارت بر بازار از کلیه نقاط توزیع این محصول بازدید به عمل آوردند.


وی افزود: در این راستا کارگروه بازرسان اداره صمت موظف هستند روزانه در نقاط توزیع کپسول گاز مایع در سطح شهر ایرانشهر حضور مستمر داشته و نظارت کافی و دقیق بر توزیع آن داشته باشند و با متخلفین و سودجویان برخورد کنند.


فرماندار ایرانشهر ادامه داد: طی بازدید روز گذشته کارگروه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر، تعدادی کم فروشی و گران فروشی در جهت توزیع کپسول گاز مایع در سطح شهر را مشاهده کردند که جهت اعمال قانون پرونده سازی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

 انتهای پیام/


کد مطلب: 426547

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/report/426547/صف-های-شلوغ-گاز-مایع-مردم-سیستان-بلوچستان-کلافه

پهره
  https://www.pahreh.ir