شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱
۰
شکاف کرونا بر دیوار عقب‌ماندگی نظام آموزشی؛

کووید_۱۹ شوق مهر را از دانش آموزان گرفت/نبود زیر ساخت مناسب برای دسترسی به سامانه شاد

شیوع مجدد کرونا بحث آموزش‌های مجازی را در مدارس جدی‌تر کرده و باید سیستم آموزشی نگاه جدی‌تری به این موضوع داشته باشد ولی تجربه سال گذشته بیانگر نبود امکانات وعدم کیفیت آموزش ها بوده است.
کووید_۱۹ شوق مهر را از دانش آموزان گرفت/نبود زیر ساخت مناسب برای دسترسی به سامانه شاد
به گزارش پهره؛ با شیوع ویروس کرونا، ضرورت توجه به مدارس با توجه به حضور و تجمع دانش‌آموزان امری بسیار ضروری به شمار می رود.
ویروس کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته میهمان ناخوانده کشور شد و تمامی مدارس، مراکز و فعالیت‌های علمی و آموزشی نیز از اسفندماه همچون سایر سازمان‌ها برای جلوگیری از تجمع و شیوع بیماری تعطیل شدند و به دلیل طولانی‌ترشدن تعطیلات، معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان نگران روند آموزشی بودند.

به گفته محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران، "با توجه به بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که حضور دانش آموزان در مدارس الزام‌آور نباشد."

به گفته وی "ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم کرده ایم که دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.





نبود زیر ساخت مناسب برای دسترسی به سامانه شاد


در همین راستا مینا بامری، مادر یکی از دانش آموزان ساکن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پهره بیان کرد: تعدادی از دانش آموزانی که ساکن مناطق محروم هستند امکان دسترسی به کلاس‌های مجازی در شبکه اینترنتی آموزش و پرورش به نام "شاد" برگزار می شود را ندارند.

وی افزود: با توجه به این که هزینه های تامین اینترنت و گوشی هوشمند هم برای برخی خانواده ها واقعا سرسام آور است باید آنان چه کار کنند، چرا مسئولین در این شرایط بیماری کرونا فکری به حال دانش آموزان منطقه محروم نمی کنند.

بامری ادامه داد: با توجه به وجود ویروس کرونا و اکنون هم که در آستانه فصل سرما قرار داریم و با شیوع بیماری انفلوآنرا مواجه هستیم آموزش حضوری در مدارس سلامت دانش آموزان و خانواده های آنان را هم به خطر می اندازد و در این زمینه باید مدیران تدابیری بیندیشند.



والدین حضوری یا غیر حضوری بودن در مدارس را انتخاب کنند 

عبدالغفور حسینی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در زمینه شیوع بیماری کرونا فرم اکسل ارسالی که شامل تفکیک نحوه آموزش تک تک دانش آموزان، با توجه به شرایط آنان و شرکت در آموزش ها به صورت حضوری و مجازی بوده، توسط مدیران مدارس تکمیل شده است.

وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: همه اطلاعات دانش آموزان در نحوه چگونگی شرکت آنان در کلاس های آموزشی به صورت جداگانه تهیه شده و در صورتی که وضعیت شهرستان در راستا بیماری کرونا سفید یا زرد باشد آموزش به صورت حضوری بوده و با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا اگر منطقه در شرایط قرمز قرار بگیرد آموزش های مدارس به سمت غیر حضوری می رود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های صادره از ستاد ملی کرونا در صورتی که وضعیت منطقه زرد و سفید باشد دانش آموزان هر مدرسه گروه بندی می شوند و به صورت یک روز در میان یا زوج و فرد تقسیم بندی شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزش های حضوری شرکت می کنند و در کنار آن از آموزش های غیر حضوری، ارائه تکلیف، درسنامه، جزوه بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: بر ای تکمیل فرآیند آموزشی کانال هایی در راستا آموزش راه اندازی شده، شبکه های تلویزیونی، شبکه شاد به صورت روزانه دروس را برای هر مقطع به صورت کاملا جداگانه آموزش می دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آن دسته از دانش آموزان که نمی توانند به صورت حضوری در کلاس مدارس حضور یابند می توانند با دسترسی به شبکه اینترنتی شاد از آموزش بهرهمند شوند.

وی در ادامه عنوان، کرد: آن دسته از دانش آموزانی که به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند می توانند با استفاده از تلویزیون آموزش ها را دنبال کنند و معلمین هم در روزهای حضور در مدرسه به آنان در قالب درسنامه، تکالیف، جزوه خدمات آموزشی ارائه می دهند.

وی خاطر نشان کرد: گروه های متنوعی از انواع آموزش حضوری، غیر حضوری در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که خانواده ها بسته به نوع نگاه و توان خود می توانند برای بهره گیری آموزشی فرزندانشان استفاده کنند.


انتهای پیام/
کد مطلب: 426991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *