رئیس اداره محیطی زیست ایرانشهر خبر داد:

انبار ها و کارگاه های ضایعاتی های پلمپ و ساماندهی می شوند

24 آبان 1399 ساعت 13:02

محمد انور هاشمزهی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و با نظر مساعد دادستان و با همکاری مرکز بهداشت و همچنین مدیریت پسماند شهرستان ایرانشهر، تمام انبارهای ضایعاتی سطح شهر که باعث ایجاد معضلات بهداشتی برای شهروندان شدند، پلمپ می شوند.


به گزارش پهره؛ با گذر از خیابان های شهر ایرانشهر، انبار و کارگاه‌های ضایعاتی با انبوهی از انواع فلزی، پلاستیکی و کاغذی به چشم می خورد که جدا از نازیبا کردن جلوه‌های بصری در اطراف این شهر ظرفیت بروز مشکلات و ناامنی نیز در این محل‌ها با وجود می آورد.

وجود انبار، کارگاه‌های ضایعاتی و مشاغل مزاحم در شهرستان ایرانشهر همواره و طی سالیان گذشته یکی از چالش‌های این شهر بوده؛ که ساماندهی آن در برهه‌های مختلف از سوی مدیران شهری و استانی نوید داده شده اما همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است.

مشکل دیرینه کارگاه های ضایعاتی در ایرانشهر و نوید حل آن

در این راستا محمد نصرپور، شهروند ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با وجود پیگیری های بسیار در خصوص انتقال کارگاه های ضایعاتی و بازیافت به خارج از ایرانشهر و در نظر گرفتن برخی نقاط خارج از محدوده ی شهر متاسفانه هنوز اقدام جدی و موثری از طرف مسئولان و صاحبان آن مکان ها انجام نشده است.

وی با ذکر نظر کارشناسان محیط زیست در خصوص آلاینده بودن کارگاه های ضایعاتی، افزود: دود حاصل از سوزاندن لاستیک ها جهت استخراج سیم آلودگی هوا را برای ساکنان شهر به همراه دارد و همچنین انباشت ضایعات خریداری شده جهت تفکیک، نمای نامطلوبی را ایجاد می کند که می طلبد مسئولان توجه لازم به این موارد داشته باشند.

ساماندهی کارگاه های ضایعاتی ایرانشهر انجام می شود

محمد انور هاشمزهی، رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به شکایت ها و درخواست های مکرر مردم این منطقه مبنی بر مزاحمت و سر و صدا و بوی نامطبوع، دود ناشی از سوزاندن ضایعات پلاستیکی و تهدید سلامت عمومی شهروندان، بدی منظر، تداخل، همجواری کارگاه های ضایعاتی با کاربری های مسکونی، آموزشی، تجاری موضوع واحدهای ضایعاتی در جلسات کمیته پسماند شهرستان و کارگروه کارشناسی مطرح شد.

وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: تصمیم بر جمع آوری و انتقال این گونه کارگاه ها به محل مجاز شد و همچنین در مرحله بعدی برای صدور مجوز فعالیت هر کدام از این واحدهای مرتبط با ضایعات باید از سازمان مدیریت پسماند و اداره حفاظت محیط زیست استعلام های لازم را دریافت کنند.

رئیس اداره محیطی زیست ایرانشهر ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات کمیته پسماند و دستور قضایی دادستان این منطقه در مرحله اول واحدهای ضایعاتی غیر مجاز در سطح شهرستان جمع آوری و پلمپ شدند.

این مقام مسئول جمع‌آوری کارگاه های غیر مجاز ضایعاتی و انتقال به حاشیه شهر را یکی از اولویت‌های کاری محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری و بهداشت دانست و عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا نظارت‌ها جدی‌تر شده و با متخلفان زیست محیطی به صورت جدی برخورد قانونی می شود.
< br/> انتهای پیام/


کد مطلب: 427270

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/report/427270/انبار-کارگاه-های-ضایعاتی-پلمپ-ساماندهی-می-شوند

پهره
  https://www.pahreh.ir