چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۰۱
۱
عمل به «بیانیه گام دوم انقلاب» مسیر شکوفایی اقتصاد ایران؛

مهم‎ترین مؤلفه مقابله با شیطنت‎های دشمنان عمل به منویات مقام معظم رهبری است/ اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل مشکلات درون کشور

محمد جواد سجادی، سرپرست گام دوم انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور بوده و اما اقتصاد های ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.
مهم‎ترین مؤلفه مقابله با شیطنت‎های دشمنان عمل به منویات مقام معظم رهبری است/  اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل مشکلات درون کشور
به گزارش پهره؛ توصیه سوم بیانیه گام دوم انقلاب در مورد مبحث اقتصادی است. در این توصیه به صراحت عملکردهای ضعیف اقتصاد و چالش‌های درونی آن در ایران مبتنی بر عیوب ساختاری که منتهی به چالش‌های بیرونی برای کشور می‌شود، بیان شده و یگانه راه حل غلبه بر این چالش‌ها، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

«درون زایی»، «مولد و دانش بنیان شدن»، «مردمی کردن» و در نهایت «برونگرایی با توجه به ظرفیت‌ها» از جمله اصول اقتصادی مهم بیانیه گام دوم انقلاب هستند که بر اجرای آن‌ها از سوی جوانان مسلط بر موضوع اقتصاد توصیه شده است.

پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری، راه برون رفت از چالش‌ها و مشکلات کشور

محمد جواد سجادی، سرپرست بیانیه گام دوم انقلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: مقام معظم رهبری توصیه های فراوانی در زمینه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، ارزش های معنوی از قبیل نهادینه شدن آن در جامعه داشتند.

وی در ادامه، افزود: بیانه گام دوم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خامنه ای مد ظله العالی صادر شده که در آن ایشان از اقتصاد به عنوان یک نقطه کلیدی تعیین کننده یاد کردند.

سرپرست بیانیه گام دوم انقلاب در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور بوده و اما اقتصاد های ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.

سجادی در تکمیل مطلب فوق، عنوان کرد: در برهه زمانی فعلی از نظر بحث اقتصادی ما دچار مشکلاتی شدیم و به نوعی در همه بخش ها می لنگیم و باید امروزه طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید در مسیری گام برداریم که همسو با حرکت جهادی و سیاست اقتصاد مقاومتی باشد که اجرا این برنامه برای همه بخش ها با وجود قدرت امکان پذیر است.

وی با بیان این که عدالت و مبارزه با فساد، این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: به ویژه در روز مبارزه باید جدی باشیم و با داشتن ویژگی های استقلال و آزادی، عزت ملی خود را حفظ کنیم.

سرپرست گام دوم انقلاب در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: همگان باید در نحوه راه و روش زندگی خود تفکر و تعقل کنند که مطابق با سبک اسلامی بوده و به زندگی های غربی ها توجه نکنند و غرب گرایی را الگوی خود قرار ندهند.

وی با بیان این که در استان سیستان و بلوچستان در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید گام های خوبی برداشته شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر در حوزه جهادی بتوانیم کلیه مدیران، مسئولین، دانشجو ها، دانشگاهیان و فرهنگیان را که به عنوان سر منشا و الگو برای سایرین پای کار بیاوریم و این روحیه را در آنان تقویت کنیم، به طور حتم پیروزی در همه عرصه ها از آن کشور ما خواهد بود و تمامی مشکلات درونی حل خواهند شد.

این مقام مسئول کار ایرانی را یکی دیگر از الزامات تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: این مقدار نیروی عظیم جوان به ویژه جوانان تحصیلکرده بی شماری که در ایران وجود دارد و به خصوص نیروهای بانشاط جهادی که اگر به کار گرفته شوند، مسلماً این توقع است که به زودی فرمایش رهبر معظم انقلاب محقق می شود.

وی در پایان با اشاره به رهنمودهای بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه مهم گام دوم، تصریح کرد: آن چه که در این بیانیه راهبردی مطرح شده، در واقع پاسخی حکیمانه به ضروری‌ ترین نیازهای نسل ما و نسل آینده برای تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف عالیه این نظام است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *