کووید_۱۹ بهانه تازه پایمال کردن حقوق معلمان غیر‌ رسمی؛

شیوع کرونا "پرداخت دستمزد معلمان غیر دولتی" را هم تعطیل کرد

16 آذر 1399 ساعت 7:43

معلمان مدارس غیرانتفاعی شهرستان ایرانشهر از عدم پرداخت دستمزد خود در برخی از این مدارس این منطقه انتقاد کردند.


به گزارش پهره؛ گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد مدارس غیرانتفاعی به بهانه شیوع کرونا پرداخت حقوق معلمان غیر رسمی را برای ماه‌ها به تعویق انداخته‌ یا بخشی از آن‌ها را تعدیل کردند.

مدارس غیر انتفاعی همواره یکی از چالش برانگیز ترین حوزه‌ های نهاد آموزشی در کشور بودند که از گذشته تاکنون با معضلات بزرگی رو به‌ رو شدند که یکی از این موارد مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان حق‌التدریس است.

در بحران کرونا هم چالش‌های اقتصادی و معیشتی مردم در جامعه به شدت احساس می‌شود که این امر گریبان معلمان حق‌التدریسی را گرفته است.

مشکلات معلمان مدارس غیرانتفاعی در میانه بحران کرونا

جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی شهرستان ایرانشهر از عدم پرداخت دستمزد خود در ماه‌ های بعد از آمدن کرونا گلایه مند بودند.

در این راستا؛ م.ب، یکی از معلمین غیررسمی در مدارس غیر انتفاعی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در شرایط عادی دستمزد ما بسیار کم بوده و در ایام تعطیلات و تابستان نیز حقوقی دریافت نمی کنیم، اما اکنون که در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و مشکلات معیشتی به خاطر گرانی اقلام ضروری زندگی دامن گیرمان شده، توقع داریم حق الزحمه ما پرداخت شود.

وی علت تاخیر در پرداخت دستمزد را تعطیل بودن مدارس عنوان کرد و گفت: معلمانی که در مدارس غیرانتفاعی مشغول تدریس هستند وضعیت مناسبی از نظر دریافت حقوق ندارند و این دریافتی‌ها بسیار ناچیز بوده و اکنون همین اندک هم به بهانه کرونا و تعطیلی مدارس پرداخت نمی شود.

این معلم ایرانشهری ادامه داد: گذشته از ناچیز بودن حقوق دریافتی، امنیت شغلی هم نداریم . چنان چه نسبت به این وضعیت اعتراض داشته باشیم با ما قرارداد نمی‌بندند.

در همین زمینه، عبدالغفور حسینی، مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: همه مدارس غیردولتی مطابق با شیوه نامه سال تحصیلی جدید که با در نظر گرفتن شرایط بیماری کرونا تدوین شده شهریه مصوب را از دانش آموزان ثبت نام شده دریافت خواهند کرد.

وی افزود: موسسین مدارس غیرانتفاعی هم موظف هستند طبق شیوه نامه دریافتی از وزارت آموزش و پرورش شهریه مصوب را از دانش آموزان بگیرند و مطابق با آن حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر معلمین غیر رسمی در مدارس غیردولتی از عدم پرداخت حقوق خود گلایه یا اعتراضی دارند، می توانند با مراجعه به واحد ارزیابی عملکرد اداره آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر شکایت خود را مطرح کنند و مطمئن باشند مشکل آنان مورد رسیدگی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 427403

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/report/427403/شیوع-کرونا-پرداخت-دستمزد-معلمان-غیر-دولتی-هم-تعطیل

پهره
  https://www.pahreh.ir