پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸
۱
تداوم کمبود سیلندر گاز مایع در سیستان و بلوچستان؛

بازار مافیای گاز در ایرانشهر همچنان داغ است

عرضه کپسول گاز در شهرستان ایرانشهر در بازار آزاد با نرخ های متفاوت و کمبود نظارت ها از سوی برخی مراکز فروش سبب ابراز گلایه مردم شده است.
بازار مافیای گاز در ایرانشهر همچنان داغ است
به گزارش پهره؛ اکثر مردم شهرستان ایرانشهر در تماس های مکرر با خبرگزاری ابراز داشتند که کپسول گاز یکی از ملزومات اولیه زندگی به حساب می‌آید در این شهر دارای صف های طویل بوده و در بعضی مناطق نیز گاهی نایاب شده است.


در واقع کپسول گاز در بازار آزاد نیز قیمتش گاهی سر به فلک می‌گذارد که در این زمينه لازم است مسئولین تدابیر اساسی اتخاذ کنند که هر چند وقت این معضل برای شهروندان تکرار نشود، در حقیقت این مسئله کلافگی آنان را در برداشته است‌.

گلایه شهروندان ایرانشهری از عرضه کپسول گاز با قیمت بالاتر از نرخ مصوب


در این راستا ارباب، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به این که هنوز فصل زمستان فرا نرسیده است ولی صف های توزیع کپسول گاز شلوغ و طویل شده و انگار هیچ نظارتی بر این روند وجود ندارد.

وی افزود: یکی از جایگاه های توزیع کننده کپسول گاز در خیابان شهید بهشتی همان غریب آباد ایرانشهر بوده که بنده هر وقت به این مراکز مراجعه کردم همچنان شلوغ بوده و باید ساعات هارای دریافت سیلندر کپسول گاز انتطار بکشیم.

این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: هر چند وقت یکبار معضل کمبود کپسول گاز و وجود صف های طویل و افزایش قيمت های سرسام آور در بازار آزاد در منطقه ایرانشهر باعث رنجش مردم این شهرستان می شود در حالی که مسئولین ابراز می کنند که این معضل حل شده و دیگر شهروندان ایرانشهری در این زمینه نگرانی نداشته باشند.


وی اضافه کرد: مسئولان باید نظارت بیشتری بر توزیع و ارائه سیلندرهای گاز مایع در اقصی نقاط مختلف استان داشته باشند تا شهروندان برای دریافت یک کپسول سرگردان نباشند.



کوتاهی دست دلالان از بازار آزاد کپسول گاز یک امر ضروری است

همچنین یکی دیگر از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از مشکلات  دیگری که شهروندان این شهرستان در زمینه کپسول گاز با آن مواجه هستند این است که انگار وزن گاز موجود در سیلندر به اندازه مناسب نبوده و کمتر از حد لازم از گاز پر می شود.

وی افزود: اگر میزان گاز پر شده در سیلندرهای گاز به اندازه کافی باشد ممکن است یک خانواده تا مدت ها بتوانند از آن استفاده کنند اما اکثر این سیلندرهای از میزان گاز مطلوب پر نمی شوند و زود به اتمام می رسد که در این راستا مسئولین باید تدابیر مناسبی اتخاذ کنند.


این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: معضل دیگر در زمینه توزیع سیلندر گاز وجود قیمت های متفاوت در بازار آزاد بوده که در این راستا لازم است دست دلالان کوتاه شود.


عاملین توزیع کپسول گاز متخلف معرفی شوند

در این راستا محمد احسان مرادی، رئیس اداره صنعت معدن تجارت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: هر چند وقت در زمان های مختلف توسط تیم های نظارتی این ارگان از جایگاه های موزع گاز مایع طی گشت های مشترک بازدید به عمل می آید.


وی افزود: پس از دریافت شکایات مردمی از شرکت های موزع گاز مایع، بازدید مشترک بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت ایرانشهر باتفاق نماینده فرمانداری از دو شرکت افروز گاز و مکران گاز صورت پذیرفت

این مقام مسئول تصریح کرد: در این بازدید ضمن وزن کشی سیلندرهای گاز مایع در خصوص نحوه توزیع، فروش و رعایت قیمت های مصوب بررسی های لازم صورت گرفته و تذکرات لازم نیز به متصدیان داده شد.


مرادی در پایان ضمن تشکر از شهروندان فهیم ایرانشهر خاطر نشان کرد: مردم شریف شهرستان ایرانشهر از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ کمک به سزایی به کاهش تخلفات صنفی و اقتصادی می کنند.


انتهای پیام/
کد مطلب: 430022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *