پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ۱۶:۴۳
۰
مدیر هنرستان کار و دانش ام‌ابیها منطقه بزمان شهرستان ایرانشهر:  

بانوان در انتخابات نقش حائز اهمیتی دارند

مدیر هنرستان کار و دانش ام‌ابیها منطقه بزمان شهرستان ایرانشهر گفت: نقش زنان در مشارکت انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است.    
بانوان در انتخابات نقش حائز اهمیتی دارند
لعل بی‌بی سهرابزهی در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به نقش مهم زنان در انتخابات، بیان کرد: در حقیقت زنان نقشی مهم در تحولات جوامع امروزی دارند و قدرت زنان نیرویی بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار در ساختار جوامع مدرن امروزی است.
 
 وی افزود: انتخابات به‌عنوان سنگ بنای دموکراسی و فرصتی برای مردم تا ساختار قدرت و آناتومی حاکمیت را مطابق خواسته‌ها و مطالبات خویش شکل دهند، هرگز نمی‌تواند بدون نقش‌آفرینی نیمی از جامعه، حقیقی و اثرگذار باشد، به همین دلیل است که حق رأی زنان از نخستین تغییراتی است که در گذار جوامع به عصر جدید به رسمیت شناخته شده و مورد اذعان قرار می‌گیرد.
 
 
 سهرابزهی ادامه داد: خانواده به‌عنوان سلول‌های حیات‌بخش جامعه بر محور زن شکل می‌گیرد و زنان نقش‌آفرین اصلی در ابعاد گوناگون زیست بشری در محیط خانواده هستند درعین‌حال امروزه زنان در قالب مشاغل گوناگونی در عرصه‌های مختلف اجتماعی به خدمت و سازندگی مشغول‌اند.
 
 وی اضافه کرد: بنابراین دور از واقعیت نیست اگر بگوییم زنان نقشی پررنگ‌تر از مردان در حیات جامعه بشری بر عهده دارند پس طبیعی بوده بر همین اساس در فرایند انتخابات نیز حضور و تأثیری پر رنگ و مؤثر خواهند داشت.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 431332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *