چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۳۰
۰
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر؛

 عدم حمایت از تولید کننده و منفعت طلبی دست اندرکاران عامل جولان کالاهای چینی در بازار ایران است/رقابت ملی قربانی سیاست های غلط شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: قبضه شدن بازار ایران به اجناس چینی عامل از بین رفتن توان رقابت از میان تولید کنندگان شده است.
رقابت ملی قربانی سیاست های غلط شده است/
رقابت ملی قربانی سیاست های غلط شده است/
میلاد گوران در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به اینکه اولویت دادن به تولید ملی زمینه رشد اقتصاد کشور را فراهم خواهد کرد گفت: متأسفانه بالا بودن قیمت تمام شده محصولات داخل؛ موجب رو آوردن بازار ایران به اجناس دست چهار و پنج چین شده است.
وی افزود: عدم حمایت از تولید کننده عملأ توان تولید و رقابت را از کارآفرینان بومی گرفته و در ازای آن عامل موفقیت کالاهای چینی در کشور شده است.
گوران سیاست های غلط اقتصادی و مدیریتی دولت را یکی از عمده ترین دلایل عدم موفقیت تولید کنندگان ایرانی برشمرد و تصریح کرد: قوانین دست و پا گیر، کاغذ بازی و مالیات های بالا؛ عامل بالا رفتن نرخ تمام شده محصولات ملی شده که فرجام آن جز یأس و ضرر برای تولید کننده نخواهد بود.
کارشناس مدیریت کارآفرینی و کسب و کار بیان داشت: قبول داریم که قاچاق کالا در مرزهای کشور رخ می دهد اما اسفناک است که می شنویم بسیاری از کالاهایی که مشابه داخلی آن در کشور موجود است با مجوز رسمی مسئولین دولتی وارد کشور می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر با انتقاد به یکی دیگر از عوامل افت توان تولید در بین تولید کنندگان کشور اشاره کرد و افزود: هستند دست اندکارانی که از این آشفتگی بازار استفاده کرده و به جای برخورد جدی با این معضل؛ با حفظ منافع شخصی مانع تصمیماتی اساسی در این خصوص می شوند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1147