شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۲۷
۰

ژاندارم های اردنی، زندانیان سیاسی بحرینی را شکنجه می کنند

یک سازمان بحرینی – آلمانی حقوق بشر و دموکراسی اعلام کرد که شکایت های زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی بحرینی دریافت کرده که حاکی از شکنجه روزانه این زندانیان در زندان « الحوض الجاف» به دست ژاندارم های اردنی است.
ژاندارم های اردنی، زندانیان سیاسی بحرینی را شکنجه می کنند
ژاندارم های اردنی، زندانیان سیاسی بحرینی را شکنجه می کنند
به گزارش پایگاه خبری پهره" به نقل از پایگاه خبری لبنانی العهد، در بیانیه این سازمان که روز جمعه منتشر شد، آمده است: خانواده های زندانیان سیاسی بحرینی گفته اند، ژاندارم های اردنی که در اداره زندان الحوض الجاف مشارکت دارند، با فرزندان آنها بسیار بدرفتاری کرده، آنها را مورد ضرب و شتم قرارداده و در سلول های انفرادی حبس کرده اند. 
در این بیانیه تصریح شده است که زندانیان سیاسی بحرینی در محلی که خارج از پوشش دوربین های ویژه کنترل داخل زندان است، شکنجه می شوند.
خانواده های زندانیان سیاسی بحرینی تاکید کرده اند که برخی از زندانیان در اعتراض به بدرفتاری ها و شکنجه از شش روز قبل اعتصاب غذا کرده اند.
این سازمان حقوق بشری از مدیریت زندان الحوض الجاف خواسته است تا به اصول مرتبط با حمایت از همه زندانیان و بازداشت شدگان مانند قطعنامه شماره 43/173 مورخ 9 دسامبر 1988 مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملتزم باشد.
در بیانیه این سازمان حقوق بشری با تاکید بر اینکه مقامات بحرینی باید مسئولیت ادامه تجاوزهای به حقوق زندانیان سیاسی در زندان های این کشور را بپذیرند، آمده است که تاکنون هیچگونه تحقیق و بازخواست جدی از مسئولان اداره زندان الحوض الجاف به ویژه در خصوص دست داشتن ژاندارم های اردنی در بدرفتاری و شکنجه زندانیان سیاسی صورت نگرفته است. 
این سازمان حقوق بشری به مقامات بحرینی توصیه کرده است تا به سرعت همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند.
خاورم ** 1324
 
منبع ایرنا
کد مطلب: 1160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *