سبک زندگی بهشتی

7 شهريور 1395 ساعت 7:28

شهید آیت الله بهشتی : ماآگاهانه در راه با شرف زیستن ، سرافراز زیستن ،خدایی زیستن ، باخود بودن و ازآن خود بودن همه این رنجها را تا آن افق دور به جان خریده ایم ...


به گزارش پهره؛ دورهم به نقل از وبلاگ شهر خوبان نوشت:
شهید آیت الله بهشتی  :
ما آگاهانه در راه با شرف زیستن، سرافراز زیستن، خدایی زیستن، با خود بودن و از آن خود بودن همه این رنج ها را تا آن افق دور به جان خریده ایم ...
.
 تاملی کوتاه در این جمله می تواند نمایی کلی از نوع نگرش شهید بهشتی به زندگی و سبک زندگی ایشان برای ما ترسیم کند.
فاکتورهایی مانند آگاهی ، شرافت ، عزتمندی ، ایمان و استقلال اصول اساسی یک زندگی اسلامی را تشکیل می دهند .
جهالت و بی دینی که اساس زندگی پوچ و بی هدف می باشند در این نوع از زندگی راهی ندارند .
شخصی که این سبک از زندگی را برای زیستن برگزیده است هرگز عملی مرتکب نمی شود که شرافت او را زیر سوال ببرد و یا عزت اورا تحت تاثیر قرار دهد . چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی .
این چنین افرادی  همواره به دنبال استقلال و دوری ازوابستگی می باشند و تمام تلاششان برای رسیدن به این افق ترسیم شده، می باشد .
می تواند آرمان شهر اسلامی را برای ما ترسیم کند .
زندگی به این سبک و در چنین اجتماعی نهایتش رسیدن به اوج قله ایمان و سعادت می باشد .
تطبیق همین معیارها از زندگی فردی به زندگی اجتماعی  و پیاده کردن این معیارها و سایر اصول اسلامی در مدیریت اجتماعی  می تواند تعادل و عدالت را نهادینه کرده و جامعه را به جامعه ای سالم و ایمن تبدیل کند و نهایتاً به ترسیم ارمان شهر اسلامی بی انجامد.
حتی حکومتهای اسلامی در سیاستهای کلان اجتماعی خود لازم است پایبندی به اصولی چون حفظ شزافت و عزت و استقلال را در راس قرار داده و تمام برنامه ها و سیاستهایشان را براین اساس برنامه ریزی کنند.
باید توجه داشت که غفلت از این سبک زندگی ،جامعه را در سراشیبی انحراف و انحطاط قرار می دهد و این همان چیزی است که دشمن همواره به دنبال رواج آن در جوامع اسلامی بوده است .
اسلامی که مد نظر دشمن است، اسلامی لائیک ، وابسته ، بدون هوئیت و جاهلانه و در یک کلام اسلام آمریکائی می باشد که نمونه آن را امروزه دربسیاری ازکشورهای به ظاهراسلامی می توانیم مشاهده کنیم .
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 2343

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/2343/سبک-زندگی-بهشتی

پهره
  https://www.pahreh.ir