رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

۱۱ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری وارد چرخه سلامت شد

30 مرداد 1400 ساعت 9:27

کامران کردی از نصب و راه اندازی پنجمین دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری تحویلی وزارت بهداشت خبر داد.


کامران کردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری از وزارت بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی افزود: از این تعداد دستگاه های اکسیژن ساز، پنج دستگاه در حوزه ی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نصب و راه اندازی شد.

کردی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ابتدای سال تاکنون با توجه به آمار افزایشی مبتلایان به بیماری های حاد تنفسی و در جهت ارتقاء کیفیت خدمات دهی در مراکز درمانی ظرفیت تولید اکسیژن خود را در این مراکز ۴/۲۰۰ لیتر افزایش داده و به رقمی بالغ بر ۶ هزار لیتر رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در راستای افزایش سطح سلامت مردم منطقه می توان به راه اندازی بخش های درمان سرپایی بیماران مبتلا به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی اشاره کرد که طبق آمار موجود در دو ماه اخیر تعدادی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا با روش درمان سرپایی، درمان شده و به بهبودی کامل رسیدند و تاکنون هیچ موردی مبنی بر فوت این دسته از بیماران گزارش نشده و این حوزه در این راستا به موفقیت حدود ۹۷ درصدی دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428546

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428546/۱۱-دستگاه-اکسیژن-ساز-۶۰۰-لیتری-وارد-چرخه-سلامت

پهره
  https://www.pahreh.ir