ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش ۴۴ درصدی صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان/۴۶۴ میلیون دلار کالا وارد کشور شد

9 شهريور 1400 ساعت 21:44

محمد علی خاشی گفت: صادرات کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان طی پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۴ درصدی همراه بوده است.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ محمد علی خاشی، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد:  از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵۹۰ میلیون دلار از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از نظر ارزشی ۶ و از لحاظ وزنی ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار واردات بیان کرد: از ابتدای امسال هزار و ۸۳۴ اظهارنامه وارداتی به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار با وزن ۷۶۶ هزار تن داشتیم که از نظر تعداد پروانه ۱۰۹ و ارزشی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

خاشی افزود: عمده اقلام وارداتی به کشور از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان شامل برنج، گندم، ذرت، جو دامی، انبه، شکر، کنجد، لوازم یدکی، نارنگی و دام زنده بوده که از روسیه، آلمان، دانمارک، پاکستان، هند، امارات و چین وارد شده است.

وی در خصوص ترانزیت خارجی کالا نیز گفت: در ۵ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۸۷۷ کامیون به وزن بالغ بر ۳۳۷ هزار تن کالا شامل گاز، برنج، تخم زیره، ادویه، پنل خورشیدی، کانتینر خالی و سایر اقلامی مربوط به کشورهای ثالث از طریق میلک، میرجاوه و چابهار به پاکستان و امارات ترانزیت شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون و وزن ۲۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به ترانزیت ریلی گفت: در سال گذشته به دلیل برخی اتفاق ها که در سطح بین الملل رخ داد، مشکلاتی رخ داد که با پیگیری های صورت گرفته ترانزیت از طریق ریل از سرگیری و ۱۰ هزار و ۵۳۳ تن کالای خارجی از این طریق جابه جا شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428628

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428628/افزایش-۴۴-درصدی-صادرات-گمرکات-سیستان-بلوچستان-۴۶۴-میلیون-دلار-کالا-وارد-کشور

پهره
  https://www.pahreh.ir