رئیس اداره صنعت معدن و تجارت ایرانشهر؛

حلقه مفقودی بخش بافندگی کارخانه بافت بلوچ؛ گامی مهم در جهش تولید و اشتغال است

8 آذر 1400 ساعت 7:26

مهرداد طاهری گفت: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر نه تنها یک واحد تولیدی اشتغال زا؛ بلکه موتور محرکه بخشی از اقتصاد در این شهرستان است.


مهرداد طاهری، رئيس اداره صمت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: همان طور که از اسم وزارت صنعت، معدن و تجارت پیداست دارای مسئولیت ها و ماموریت های گسترده ای بوده و یکی از موضوعاتی هم اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می کند مبحث کنترل و نظارت بازار است.

وی افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری کردند در این راستا هم وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه ای دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا کنون اداره صنعت و معدن، تجارت شهرستان ایرانشهر توانسته از طریق ارائه تسهیلات و رفع موانع تولید، اقدامات خوبی در راستای احیا و راه اندازی ۸ واحد راکت و نیمه فعال انجام دهد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات برجسته ای که اداره صمت ایرانشهر در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته بررسی و حضور میدانی فرماندار و مدیران ذیربط بوده که جریان را از نزیک مورد مشاهده قرار دادند و بعد از آن با اعضای کارگروه جلساتی برگزار کردند تا مشکل آنان به صورت کامل حل شود.

وی عنوان کرد: در زمینه های نقدینگی، مالیات، سرمایه در گردش و از این قبیل بسیاری از واحدهای تولیدی غیرفعال در ایرانشهر مشکلات فراوانی داشتند که اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان با برگزاری جلسات متعددی و پیگیری های مکرر توانسته برخی مشکل های مالی این واحدها را از طریق صندوق کار آفرینی و بنیاد برکت حل کند تا آنان از این روش بتوانند برخی از کمبودی های مالی شان را جبران کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: شهرستان ایرانشهر دارای ۱۳۴ واحد صنعتی بوده که دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی اضافه کرد: یکی از واحدهای تولیدی شاخص در شهرستان ایرانشهر شرکت صنعتی بافت بلوچ بوده که در حال حاضر در بخش ریسندگی و در بخش های رنگرزی و چاپ فعالیت دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از حلقه های مفقوده در شرکت بافت بلوچ به وضوح قابل مشاهده بوده بخش بافندگی است که مدت چندماه قبل استارت کار این موضوع هم زده و کلنگش بر زمین خورد.

وی خاطرنشان کرد: امید است در شش ماهه نیمه دوم سال موضوع بافندگی شرکت بافت بلوچ به بهره برداری برسد و در حقیقت این حلقه مفقوده می تواند در بحث نجات زنجیره تولید و اشتغالزایی سهیم باشد .

وی بیان کرد: یکی دیگر از واحدهای صنعتی در شهرستان ایرانشهر که در راستای اشتغالزایی دارای بیشترین سهم بوده شرکت ایران کولا است که در حال حاضر با یکصد و ده نفر نیرو به صورت مستقیم در دو بخش تولید آب معدنی و نوشابه گازدار فعالیت دارند.

وی افزود: در شهرستان ایرانشهر سه واحد تولیدی دیگر با ظرفیت تولید بیش از بیست و یک تن قند را داریم که در سال گذشته توانستیم نیازمندی های این منطقه و شهرستان های همجوار را تامین کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار این ارگان بوده بحث گاز رسانی به واحدهای تولیدی آجر است، چون این واحدها از گازوئیل و نفت استفاده می کردند مشکلاتی در این راستا وجود داشت.

وی گفت: تا امروز از ۲۸ واحد کوره آجر پزی ۱۸واحد از نعمت گاز شهری بهره مند شدند و اکنون از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 429066

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429066/حلقه-مفقودی-بخش-بافندگی-کارخانه-بافت-بلوچ-گامی-مهم-جهش-تولید-اشتغال

پهره
  https://www.pahreh.ir