دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰
۰
با هدف برقراری عدالت آموزشی انجام شد؛

بهره‌مندی 525 دانش‌آموز سیستان وبلوچستان از طرح مدارس همدل در سال تحصیلی جدید

مهدی عبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: به منظور برقراری عدالت آموزشی 525 دانش‌آموز در طرح «مدارس همدل» رایگان تحصیل کردند.
بهره‌مندی 525 دانش‌آموز سیستان وبلوچستان از طرح مدارس همدل در سال تحصیلی جدید
به گزارش پهره مهدی عبادی در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به اجرای طرح مدارس همدل با مشارکت آموزش و پرورش، بیان کرد: طرح ملی مدارس همدل در راستای توسعه تعاملات انسان دوستانه و خیرخواهانه و ایجاد زمینه تقویت بنیه دانش‌آموزان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرا شد.

وی افزود: این نهاد جامعه هدف بزرگی تحت پوشش دارد که در آن 114 هزار دانش آموز و هشت هزار دانشجو قرار دارند که بر اساس بررسی و ارزیابی و مشاوره های تحصیلی انجام شده خیلی از این افراد دارای بهره هوشی بالایی هستند و تنها مشکل آنان مسائل اقتصادی است.

این مسئول تصریح کرد: با این هدف و به منظور برقراری عدالت آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در سطح کشور و استان طرح مدارس همدل شکل گرفت تا در راستای توانمند سازی این افراد از همه ظرفیت های موجود بهره مند شویم.

مدیر کیته امداد امام خمینی(ره) استان ادامه داد: در این طرح مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی با کمیته امداد در جهت کمک به جذب و تحصیل دانش آموزان نیازمند همکاری دارند.

وی اذعان کرد: در این راستا سال گذشته توانستیم 256 دانش آموز مستعد و نخبه را وارد این مدارس کرده که در سال جاری این تعداد به 525 دانش آموز ارتقاء پیدا کرد.

عبادی اظهار کرد: امسال 2 هزار و 500 دانش آموز در پایه تحصیلی سال آخر مشغول به تحصیل هستند، مجموعه های کمک آموزشی به کمک ما آمده اند و به لحاظ محتوایی اقدامبه برگزاری آزمون های برخط و مجازی به دلیل عدم حضور دانش آموزان کردند.

وی گفت: اتفاق خوبی نیز رقم خورد آن هم این که در سال گذشته 160 دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند، همچنین رتبه 6 کشوری در بین امدادهای کشور از لحاظ کسب رتبه زیر پنج هزار کسب کردیم، در ادامه نیز قبولی دانش آموزان پایه هفتم ودهم در استعداد درخشان با 106 نفر رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم؛ این موفقیت ها در ابتدای کار است و می توانیم با همکاری تمامی مدارس اتفاقات درخشان تری در استان رقم بزنیم.

عبادی در پایان با اشاره به اینکه توانمندسازی علمی و فرهنگی بسیار مهم است، افزود: در راستای توانمند سازی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از همه ظرفیت های موجود بهره خواهیم برد .
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *