آرامش بازار کالاهای اساسی با تعادل در عرضه و تقاضا؛

مردم نگران کالا‌های اساسی نباشند/ بازار ماه مبارک رمضان زیر ذره بین بازرسان

15 فروردين 1401 ساعت 9:45

با برنامه‌ریزی‌های ستاد تنظیم بازار و متولیان امر در این حوزه، مشکلی برای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.


 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، هرساله با شروع ماه مبارک رمضان نظارت بر بازار با هدف کنترل قیمت و حفظ سلامت شهروندان در دستور متولیان امر قرار می گیرد، و تشدید می یابد.

دولت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مواد غذایی و سوء استفاده برخی از افراد همه ساله تمهیدات و برنامه ریزی‌های را در این زمینه تدارک می‌بیند تا مردم بتوانند اقلام مصرفی خود را در بازاری آرام و بدون تنش زا تهیه کنند.

ذخیره سازی کالاهای اساسی و یا اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی در آستانه ماه مبارک رمضان از چندی پیش با حضور اکیپ های ثابت و سیار توسط سازمان های جهاد کشاورزی و دامپزشکی در سیستان وبلوچستان آغاز شده،و نظارت بر کشتارگاه ها،رستورانها، مراکز فروش مرغ و گوشت زیرذره بین کارشناسان قرار دارد.

نظارت بر بازار فرآورده های خام دامی با فعالیت۳۳ اکیپ

مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در اینباره به خبرنگار ما گفت: ۳۳ اکیپ نظارتی و بازرسی بهداشتی در استان با بکارگیری نیروهای متخصص دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

وی بیان کرد: نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تمامی ایام دارای اهمیت می باشد، زیرا به صورت مستقیم بر سلامت غذای سفره، تامین سلامت و امنیت غذایی مردم جامعه موثر بوده، با این حال در برخی ایام مانند نوروز و ماه مبارک رمضان به دلیل برگزاری مراسمات ویژه و فرهنگ مردم، از نظر دامپزشکی دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

این مسئول تصریح کرد: هماهنگی های بین بخشی از جمله تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی تشدید نظارت بهداشتی  دامپزشکی، هماهنگی با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، سازمان جهاد کشاورزی، ائمه جمعه و جماعات، مرکز بهداشت و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و تعزیرات حکومتی و توزیع بروشور از جمله اقدامات در دستور کار است.

حسینی ادامه داد: برقراری کشیک در ادارات دامپزشکی کلیه شهرستان ها، نظارت بر مراکز توزیع و عرضه فراورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و مراکز طبخ فرآورده های خام دامی، کنترل تردد و نظارت بر خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها و کارگاه های فرآوری و بسته بندی و همچنین نظارت مستمر بر اجرا نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز توزیع بیش‌از پنج هزار و ۴۰۰ تن کالاهای اساسی

محمدمهدی اکبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم با تاکید بر این مطلب که مشکی در زمینه تامین اقلام مورد نیاز وجود ندارد، افزود: توزیع بیش‌از پنج هزار و ۴۰۰ تن از کالاهای اساسی پرمصرف تنظیم بازار بخش کشاورزی در  طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان آغاز شد.

وی اضافه کرد: این اقلام شامل سه هزار و ۲۰۰ تن برنج‌ با قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۱۱۰ تا ۲۰۵ هزار تومان و یک‌هزار و ۶۵۰ تن شکر قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

این مسئول تاکید کرد: مرغ منجمد ۴۵۹تن به قیمت هر کیلوگرم ۲۰هزار تومان و گوشت قرمز منجمد ۱۱۰ تن با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده بخش عشایری و روستایی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته است.

 انتهای پیام/


کد مطلب: 429577

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429577/مردم-نگران-کالا-های-اساسی-نباشند-بازار-ماه-مبارک-رمضان-زیر-ذره-بین-بازرسان

پهره
  https://www.pahreh.ir