یک کارشناس سیاسی:

انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهان اسلام نقش بی‌بدیل ایفا کرد

7 اسفند 1401 ساعت 8:48

یک کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب سیاسی، مذهبیِ تاریخ اسلام است.




 





حجت الله صادقی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب سیاسی، مذهبیِ تاریخ اسلام است، چرا که سایرِ انقلاب های اسلامی مسیر حرکت را مشخص کردند و انقلاب اسلامی ایران ثمره آن حرکت شد.

 وی افزود: در حقیقت انقلاب اسلامی به دنبال عملیاتی کردنِ مهمترین هدف نهضت بزرگ عاشورا و حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) است و آن شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی، جهتِ تحقق مسئله ظهور است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مسئله‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری آن هدفِ متعالی را بیان کرده‌اند: "امام راحل با توجه به سه موضوع مخاطب شناسی، مکان شناسی و زمان شناسی، مردم ایران را بهترین مخاطب و دهه چهل و پنجاه، که فساد رژیم پهلوی به اوج خودش رسیده بود را بهترین زمان و سرزمینِ ایران را به جهت جایگاه ژئوپلتیکی ویژه، ظرفِ اجرای این هدف متعالی یافتند.

وی اضافه کرد: در اجرای این هدف متعالی در اولین بیانیه، نه حاکمانِ مستبد پهلوی را که علمای اسلام و اندیشمندان مسلمان را مخاطب قرار دادند، به این معنا که بدتر از ظلمِ ظالم، سکوتِ خواص در مقابلِ این ظلم و استبداد است 
نکته دیگر در ایدئولوژی امام راحل خدا باوری و خود باوری و مردم باوری ناشیِ از آن بود.

 صادقی عنوان کرد: در سرتاسر نهضت و قیام الهی امام راحل نمی‌توان حتی یک مورد یافت که در آن این بزرگوار جریانی و حرکتی را به خود منتسب کرده باشد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 430322

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430322/انقلاب-اسلامی-ایران-بیداری-جهان-اسلام-نقش-بی-بدیل-ایفا

پهره
  https://www.pahreh.ir