يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۴۸
۰
یک کارشناس سیاسی:

انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهان اسلام نقش بی‌بدیل ایفا کرد

یک کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب سیاسی، مذهبیِ تاریخ اسلام است.
انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهان اسلام نقش بی‌بدیل ایفا کرد


 





حجت الله صادقی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب سیاسی، مذهبیِ تاریخ اسلام است، چرا که سایرِ انقلاب های اسلامی مسیر حرکت را مشخص کردند و انقلاب اسلامی ایران ثمره آن حرکت شد.

 وی افزود: در حقیقت انقلاب اسلامی به دنبال عملیاتی کردنِ مهمترین هدف نهضت بزرگ عاشورا و حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) است و آن شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی، جهتِ تحقق مسئله ظهور است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مسئله‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری آن هدفِ متعالی را بیان کرده‌اند: "امام راحل با توجه به سه موضوع مخاطب شناسی، مکان شناسی و زمان شناسی، مردم ایران را بهترین مخاطب و دهه چهل و پنجاه، که فساد رژیم پهلوی به اوج خودش رسیده بود را بهترین زمان و سرزمینِ ایران را به جهت جایگاه ژئوپلتیکی ویژه، ظرفِ اجرای این هدف متعالی یافتند.

وی اضافه کرد: در اجرای این هدف متعالی در اولین بیانیه، نه حاکمانِ مستبد پهلوی را که علمای اسلام و اندیشمندان مسلمان را مخاطب قرار دادند، به این معنا که بدتر از ظلمِ ظالم، سکوتِ خواص در مقابلِ این ظلم و استبداد است 
نکته دیگر در ایدئولوژی امام راحل خدا باوری و خود باوری و مردم باوری ناشیِ از آن بود.

 صادقی عنوان کرد: در سرتاسر نهضت و قیام الهی امام راحل نمی‌توان حتی یک مورد یافت که در آن این بزرگوار جریانی و حرکتی را به خود منتسب کرده باشد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *