یادداشت؛

امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود

14 خرداد 1402 ساعت 9:57

امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود و از تعالیم انبیا و اولیای خدا بهره کافی برد.


به گزارش پهره سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت ایرانشهر در یادداشتی نوشت؛ امام (ره) در هر شرایطی که با بانوان ملاقاتی داشت و یا در مورد آن‌ها سخن می‌گفت زیباترین و شیواترین کلمات را برایشان به کار می‌برد و شایسته‌ترین احترام را در شأن مقام زن می‌دانست.

زنان ایرانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های سازندگی پس از پیروزی و در دوران دفاع مقدس نقش فعالی داشتند که امام راحل به نیکوترین وجه تلاش آنان را قابل‌ستایش می‌دانست و برای آن‌ها احترام فوق‌العاده قائل بود.

 الگوی زن از نظر امام راحل حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و دخت بزرگوارش حضرت زینب کبری است.

 امام خمینی وجود زن را با بهترین بیان توصیف می‌کرد و می‌گفت حضرت فاطمه (س) یک زن معمولی نبوده؛ بلکه یک زن روحانی و ملکوتی و یک انسان به‌تمام‌معنا بوده و در حقیقت او موجود ملکوتی است.

اما متأسفانه در دوران حکومت طاغوت و رژیم فاسد پهلوی زنان را به بهانه آزادی و سوءاستفاده از وجودشان به تباهی و فساد کشاندند.

 در دوران پهلوی امام از این جریان رنج می‌برد و در همان دوران زنان انقلابی با پیروی از مکتب آن بزرگوار در برابر انحرافات رژیم ایستادند و با آنان درگیر شدند و تا پای خون ریختنشان مبارزه کردند.

در دوران رژیم پهلوی زندان‌ها از زنان ایرانی که حاضر نبودند به پستی‌های اخلاقی شاهانه تن بدهند پر بود و بالاخره مردم در برابر حکومت فاسد شاه ایستادگی کردند و توده‌ای به خیابان‌ها ریختند و از ظالم قیام کردند و به گفته امام (ره) زنان همدوش مردان به پا خاستند و آزادی و استقلال خود را تقاضا کردند.
 
انقلاب اسلامی با حضور زنان و مردان مسلمان ایرانی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی دست‌یافت و پشتوانه خارجی دیگر در کار نبود و هر چه بود خود مردم بودند که در آن زمان از اختناق و ستم به ستوه آمده بودند وظیفه خود قیام دانستند و هدایت آگاهانه و روشنفکرانه و رهبری امام نیز پیروزی را ممکن ساخت.

 نیت امام خدایی بود و هدف او از حکومت عدل اسلامی و رهبری بااخلاص و مؤمنانه بوده که مردم را هدایت کرد تا به سرمنزل مقصود رسیدند.

 در جنگ تحمیلی باز هم همین زن‌ها بودند که مشکلات را به جان می‌خریدند و با ازدست‌دادن عزیزی و یا پرستاری معلولی و در انتظار اسیری سال‌های سال را گذراندند و همواره پشت‌جبهه را به نحو احسن گرم نگه داشتند که تاریخ و جهان در برابر عظمت اینان شگفت‌زده شدند.

در میان رهبران سیاسی و فکری و جهان مطلقاً شخصیتی را پیدا نمی‌کنیم که به‌اندازه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از بانوان تجلیل و تکریم کرده باشد و در واقع پیشوایان ادیان الهی کلیاتی درباره زنان و احترام به آن‌ها بیان کردند که در جای خود بسیار ارزشمند و گرامی است و دیگران هر چه دارند از آن منابع فیض و سرچشمه‌های الهی است.

امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود و از تعالیم انبیا و اولیای خدا بهره کافی برده و به‌اندازه استعداد سرشارش از منبع عنایت‌های ربانی درک فیض کرد و کلمات و بیانات نوشته‌هایش نمایانگر حقایق دین بوده و او هرچه گفت از آگاهی به منابع وحی کتاب و سنت است و بر اساس عقل و اجماع و مسائل را تحلیل می‌کرد.

انتهای خبر/
  


کد مطلب: 430479

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430479/امام-خمینی-ره-شاگرد-لایقی-مکتب-اسلام

پهره
  https://www.pahreh.ir