شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۴۰
۰

بزرگداشت هفته حافظ در 7 شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد

سیستان و بلوچستان- به مناسبت هفته حافظ، در هفت شهر سیستان و بلوچستان نشست های ادبی و فرهنگی برگزار شد.
بزرگداشت هفته حافظ در 7 شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد
به گزارش پهره به نقل از خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زاهدان،  به مناسبت فرا رسيدن هفته حافظ، 7 شهر زاهدان، زابل، زهک، سراوان، بمپور و نیکشهر در سیستان و بلوچستان شاهد برگزاری همايش، نشست‌های ادبی، بداهه نویسی اشعار حافظ توسط خوشنویسان، نقد و بررسی شعر با رویکرد نظام نشانه شناسی حافظ و جشنواره سیتک و قیچک (شهرستان زابل) با برگزاری موسیقی محلی شور و نشاط را برای حاضران به ارمغان آوردند. سخنرانان با تفال به شعر حافظ و تاثیر اشعار و افکار عارفانه‌اش بر ادبیات بعد از خود، بزرگداشت بزرگمرد عرصه غزل سرایی ایران زمین را گرامی داشتند.

هفته فرهنگی حافظ در شهرهای سیستان و بلوچستان با نصب بنر در سطح معابر، شور و حال متفاوتی برای مردم ایجاد کرده و این مناسبت بهانه ای شد تا اهالی فرهنگ و ادبيات استان با قومیت ها و مذاهب مختلف دور هم جمع شده و لحظات متفاوتی را برای خود و علاقمندان حافظ ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایبنا، بزرگداشت حافظ در شهرستان زاهدان در محل خانه خلاق این شهر با حضور علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و شعر خوانی شاعران استانی برگزار شد و پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت شاعر گرانقدر سده هشتم هجری قمری، برای حاضران پخش و مورد تشويق قرار گرفت.

در پایان این همایش از چهره های فعال در عرصه فرهنگ و ادبیات سیستان و بلوچستان تقدیر و قدردانی شد.
کد مطلب: 430768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *