مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان:

تعمیرات واحدهای نیروگاهی سیستان و بلوچستان آغاز شد

2 آبان 1402 ساعت 10:39

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان از آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مرادبخش بامری از آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و از ابتدای مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه‌ریزی برای پیک سال آینده و باهدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خبر داد.
 
وی افزود: مطابق برنامه از پیش تعیین شده این اقدام تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های استان بیان کرد: در این زمینه چهار تعمیرات اساسی، ۲ بازدید مسیر گاز داغ، ۱۵ بازدید محفظه احتراق، هفت تعمیرات دوره‌ای، ۲ بازدید چهارهزار، ۲ بازدید هشت هزار و یک بازدید RI برای واحدهای بخار و گازی متنوع نیروگاه‌های استان در نظر گرفته شده است.
 
بامری تصریح کرد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ۲۴ واحد گازی و بخار این نیروگاه‌ها جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی خود نیروگاه‌ها که بومی منطقه هستند سپرده خواهند شد.
 
وی اظهار: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان باهدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند و بومی این نیروگاه‌ها انجام می‌گیرد.
 
بامری ادامه داد: ازآنجایی‌که عمر بیشتر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحدها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، با انجام به‌موقع تعمیرات پیش‌بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل‌توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیرمترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود.
 
وی گفت: در طول تعمیرات این واحدهای نیروگاه‌های گازی فعالیت‌های مختلفی از قبیل تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ، تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیرمخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تعویض و تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها وبر روی تجهیزات این واحدها انجام می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بخش نیروگاه بخار نیز اقداماتی از قبیل اورهال توربین، اورهال پمپ‌های سیکل، بازسازی و لپینگ ولوها، نشت‌یابی کندانسور هوایی، تعمیر گیربکس‌های کندانسور، بازسازی پایپینگ سیکل، اورهال بویلر شامل بازدید و رفع عیب وال‌ها هدرها، ای هیتر و آف دی فن‌ها، بازدید و تعمیرات فن‌ها و رادیاتورهای برج‌های خشک و تر، اورهال کمپرسور و برج مربوطه، بازدید و تعمیر تأسیسات تهویه‌مطبوع، بازدید و تعمیر مبدل‌ها و پمپ‌های سوخت صورت می‌گیرد.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgxt9qyak93u4.rpra.html
 


کد مطلب: 430851

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430851/تعمیرات-واحدهای-نیروگاهی-سیستان-بلوچستان-آغاز

پهره
  https://www.pahreh.ir