سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹
۰
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان:

تعمیرات واحدهای نیروگاهی سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان از آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد.
تعمیرات واحدهای نیروگاهی سیستان و بلوچستان آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مرادبخش بامری از آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و از ابتدای مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه‌ریزی برای پیک سال آینده و باهدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خبر داد.
 
وی افزود: مطابق برنامه از پیش تعیین شده این اقدام تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های استان بیان کرد: در این زمینه چهار تعمیرات اساسی، ۲ بازدید مسیر گاز داغ، ۱۵ بازدید محفظه احتراق، هفت تعمیرات دوره‌ای، ۲ بازدید چهارهزار، ۲ بازدید هشت هزار و یک بازدید RI برای واحدهای بخار و گازی متنوع نیروگاه‌های استان در نظر گرفته شده است.
 
بامری تصریح کرد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ۲۴ واحد گازی و بخار این نیروگاه‌ها جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی خود نیروگاه‌ها که بومی منطقه هستند سپرده خواهند شد.
 
وی اظهار: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان باهدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند و بومی این نیروگاه‌ها انجام می‌گیرد.
 
بامری ادامه داد: ازآنجایی‌که عمر بیشتر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحدها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، با انجام به‌موقع تعمیرات پیش‌بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل‌توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیرمترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود.
 
وی گفت: در طول تعمیرات این واحدهای نیروگاه‌های گازی فعالیت‌های مختلفی از قبیل تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ، تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیرمخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تعویض و تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها وبر روی تجهیزات این واحدها انجام می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بخش نیروگاه بخار نیز اقداماتی از قبیل اورهال توربین، اورهال پمپ‌های سیکل، بازسازی و لپینگ ولوها، نشت‌یابی کندانسور هوایی، تعمیر گیربکس‌های کندانسور، بازسازی پایپینگ سیکل، اورهال بویلر شامل بازدید و رفع عیب وال‌ها هدرها، ای هیتر و آف دی فن‌ها، بازدید و تعمیرات فن‌ها و رادیاتورهای برج‌های خشک و تر، اورهال کمپرسور و برج مربوطه، بازدید و تعمیر تأسیسات تهویه‌مطبوع، بازدید و تعمیر مبدل‌ها و پمپ‌های سوخت صورت می‌گیرد.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgxt9qyak93u4.rpra.html
 
کد مطلب: 430851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *