يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۵۹
۰
مصوبه‌ای که پس از گذشت چندین ماه عملی نشد؛

تقاطع‌های شهر سراوان همچنان در تصرف متکدیان خارجی!

جمع‌آوری متکدیان یکی از مصوبات کارگروه اتباع و امور خارجی شهرستان سراوان بوده؛ اما گویا اقدام عاجلی دراین‌رابطه صورت نگرفته است.
تقاطع‌های شهر سراوان همچنان در تصرف متکدیان خارجی!
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از  شستون، تکدی‌گری و درخواست کمک از دیگران از دیرباز در جوامع مختلف وجود داشته؛ اما این موضوع یک عمل مذموم بوده که تأثیرات منفی در جامعه دارد.
 
از سوی دیگر تکدی‌گری بر اساس آیات و روایات یک امر ناپسند بوده و همواره مورد نکوهش قرار گرفته و یک ناهنجاری در جوامع به شمار می‌رود؛ اما این روزها تقاطع‌ها و میادین سطح شهر سراوان به مأمن امنی برای متکدیان خارجی تبدیل شده است.
 
اگر نگاه گذرا به سطح شهر بیندازیم شاهد افزایش متکدیان زن می‌شویم که چهارراه‌های سراوان را به تصرف درآورده‌اند.
 
نکته حائز اهمیت این است که تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود که ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت که در سراوان طبق مشاهدان میدانی و اظهار شهروندان بیش از ۹۰ درصد متکدیان در چهارراه‌ها تبعه خارجی هستند که می‌توان مشکلات امنیتی را در پی داشته باشد.
 
شهروندان سراوانی بارها با مراجعه حضوری به این پایگاه خبری از عدم جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر ابراز گلایه کرده‌اند و خواستار جمع‌آوری آنها از سوی متولیان امر شده‌اند.
 
برخی از مغازه‌داران خیابان آزادی شهرستان سراوان که از وجود و ایجاد مزاحمت متکدیان به ستوه آمده بودند به خبرنگار ما گفتند: هر روز صبح متکدیان توسط یک وانت‌بار در نقاط مختلف شهر مستقر و عصر مجدد توسط همان خودرو جمع‌آوری می‌شوند.
 
وی افزود: چرا مسئولین چاره اساسی برای جمع‌آوری متکدیان خارجی از سطح شهر اندیشیده نمی‌کنند؟ امکان دارد این افراد مشکلات امنیتی برای شهروندان به وجود بیاورند؛ لذا خواسته ما از متولیان امر این است که هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام عاجلی انجام دهند.
 
به گفته شهروندان از ابتدای صبح هر روز حدود سه تا چهار نفر در چهارراه ناهوک، تقاطع آزادی و امام خمینی (ره)، تقاطع انقلاب و ولی عصر و دیگر معابر تا عصر اقدام به تکدی‌گری می‌کنند که علاوه بر اینکه سیمای شهر را مخدوش کرده نگرانی‌هایی را در باب وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی برای شهروندان ایجاد کرده است.
 
سعید تجلیلی فرماندار سراوان پیش‌تر به خبرنگار ما گفته بود که طبق رصدهای انجام شده متکدیان توسط یک عده افراد سودجو که می‌توانند از این طریق به ثروت هنگفتی دست یابند ظاهر برنامه‌ریزی‌شده است.
 
طبق گفته فرماندار سراوان یکی از مصوبات جلسه مردادماه کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و تحویل آنها به اداره اتباع با همکاری شهرداری، بهزیستی و اداره اتباع و امور خارجی بوده که پس از گذشته چندین ماه از این مصوبه به نظر می‌رسد اقدام خاصی صورت نگرفته چرا که روزانه شاهد افزایش روزافزون متکدیان خارجی در این شهر هستیم.
 
انتهای خبر/
 
کد مطلب: 430897