مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

هموار ساختن مسیر اشتغال با مهارت‌آموزی در دوران دانشجویی

10 آبان 1402 ساعت 7:28

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هموار ساختن مسیر اشتغال پایدار با مهارت‌آموزی در زمان طلایی ‏دانشجویی میسر می‌شود‎.‎


به گزارش پهره جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه باعث بهره‌مندی طرفین از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی است.

وی افزود: توسعه همکاری برای استمرار و اثربخشی ارتباط سازمان‌یافته میان طرفین و در راستای رفع نیاز‌های متقابل در جهت توسعه مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: حضور فارغ‌التحصیلان با مدارک مختلف در کارگاه‌های مهارت‌آموزی نشان از عدم انطباق آموزش‌های عالی با بازار کار است و برای رفع این مشکل اول باید سراغ فرهنگ‌سازی و هدف‌گذاری آموزشی صحیح و به‌دوراز مدرک‌گرایی رفت.

وی ادامه داد: از اهداف این تفاهم‌نامه توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای و فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی است.

شهریاری گفت: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد به مدت سه سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا تغییرات در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق طرفین انجام می‌شود.

مسعود اکبری زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نیز دراین‌خصوص گفت: ارتباطات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان می‌تواند به سمتی برود که در آموزش، مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموزان میسر باشد.

وی عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر طرح‌های مختلف مانند طرح پویش به دنبال این هستیم که ۴۰ درصد دانشجویان را به سمت مهارت‌آموزی ببریم و امیدواریم که این استان در این زمینه ورزیده شود.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgtt9qnak93y4.rpra.html
 


کد مطلب: 430934

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430934/هموار-ساختن-مسیر-اشتغال-مهارت-آموزی-دوران-دانشجویی

پهره
  https://www.pahreh.ir