چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۲۸
۰
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

هموار ساختن مسیر اشتغال با مهارت‌آموزی در دوران دانشجویی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هموار ساختن مسیر اشتغال پایدار با مهارت‌آموزی در زمان طلایی ‏دانشجویی میسر می‌شود‎.‎
هموار ساختن مسیر اشتغال با مهارت‌آموزی در دوران دانشجویی
به گزارش پهره جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه باعث بهره‌مندی طرفین از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی است.

وی افزود: توسعه همکاری برای استمرار و اثربخشی ارتباط سازمان‌یافته میان طرفین و در راستای رفع نیاز‌های متقابل در جهت توسعه مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: حضور فارغ‌التحصیلان با مدارک مختلف در کارگاه‌های مهارت‌آموزی نشان از عدم انطباق آموزش‌های عالی با بازار کار است و برای رفع این مشکل اول باید سراغ فرهنگ‌سازی و هدف‌گذاری آموزشی صحیح و به‌دوراز مدرک‌گرایی رفت.

وی ادامه داد: از اهداف این تفاهم‌نامه توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای و فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی است.

شهریاری گفت: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد به مدت سه سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا تغییرات در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق طرفین انجام می‌شود.

مسعود اکبری زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نیز دراین‌خصوص گفت: ارتباطات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان می‌تواند به سمتی برود که در آموزش، مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموزان میسر باشد.

وی عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر طرح‌های مختلف مانند طرح پویش به دنبال این هستیم که ۴۰ درصد دانشجویان را به سمت مهارت‌آموزی ببریم و امیدواریم که این استان در این زمینه ورزیده شود.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgtt9qnak93y4.rpra.html
 
کد مطلب: 430934