کارشناس سیاسی:

افزایش بینش سیاسی مردم رسالت احزاب است

8 بهمن 1402 ساعت 9:09

کارشناس سیاسی گفت: برای افزایش بینش سیاسی و بصیرت‌افزایی مردم در مشارکت‌های انتخاباتی باید دستاوردهای نظام را برای مردم به کمک احزاب در سطح استان و شهرستان‌ها و حتی روستاها بیان کرد.


به گزارش پهره محمد نستوه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» در ارتباط با ضرورت مشارکت در انتخابات بیان کرد: بیش سیاسی و بصیرت‌افزایی بسیار مهم است و در هر زمینه که بینش سیاسی نباشد در پیشبرد اهداف جامعه قطعاً اتفاق مناسبی نمی‌افتاد.

وی افزود: لذا در زمینه انتخابات هم به همین صورت است؛ یعنی مشارکت سیاسی برای انتخاب افراد اصلح و انتخاب مسئولین شایسته که نماینده بشوند یا در هر موقعیتی که قرار بگیرند مشارکت مردم نیاز به افزایش بصیرت و شناخت دارد.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: یکی از این اقدامات برای افزایش بصیرت و بینش سیاسی نشان‌دادن دستاوردهای نظام در طول این ۴۵ سال برای مردم به‌صورت عالمانه و نرم‌افزاری است و اتفاقات بسیار خوب و مثبتی که در نظام افتاده برای مردم بیان شود که مردم با مسائل سیاسی آشنا و علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات بصیرت‌افزایی، استفاده از فرصت و امکانات فضای مجازی برای مردم است از جمله تشکیل مجالس و محافل با استفاده از اساتید مجرب و کسانی که مسلط بر موضوع هستند و جلسات تبیینی در راستای جهاد تبیین برای جوانان، بانوان، دانشجویان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بسیار مفید و مؤثر است.

نستوه با بیان اینکه نقش احزاب و جریان‌های سیاسی در کشور بسیار مهم است، اظهار کرد: جریان‌های سیاسی در نقاط مختلف کشور متفاوت و در شهرهای بزرگ و برخوردار معمولاً مردم خیلی متأثر از افکار احزاب هستند و بر اساس نظر احزاب انتخابات را انجام می‌دهند.

وی گفت: در استان ما تقریباً به همین شکل است و احزاب می‌توانند با ایجاد فعالیت‌های که در سطح جامعه از طریق کانون‌های محلی و کانون‌های مساجد و رابطین در محلات مختلف انجام می‌شود.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: احزاب می‌توانند با ایجاد کار سیاسی در سطوح مختلف مانند استان و شهرستان‌ها و حتی روستاها برای روشنگری و جهت‌دهی افکار مردم نقش مهمی دارند و مسئولین باید به توسعه سیاسی در استان و روشن‌کردن دید مردم نسبت به مسائل سیاسی تلاش کنند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchq-nzx23n-qd.tft2.html
 


کد مطلب: 431180

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/431180/افزایش-بینش-سیاسی-مردم-رسالت-احزاب

پهره
  https://www.pahreh.ir