يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹
۱
کارشناس سیاسی:

افزایش بینش سیاسی مردم رسالت احزاب است

کارشناس سیاسی گفت: برای افزایش بینش سیاسی و بصیرت‌افزایی مردم در مشارکت‌های انتخاباتی باید دستاوردهای نظام را برای مردم به کمک احزاب در سطح استان و شهرستان‌ها و حتی روستاها بیان کرد.
افزایش بینش سیاسی مردم رسالت احزاب است
به گزارش پهره محمد نستوه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» در ارتباط با ضرورت مشارکت در انتخابات بیان کرد: بیش سیاسی و بصیرت‌افزایی بسیار مهم است و در هر زمینه که بینش سیاسی نباشد در پیشبرد اهداف جامعه قطعاً اتفاق مناسبی نمی‌افتاد.

وی افزود: لذا در زمینه انتخابات هم به همین صورت است؛ یعنی مشارکت سیاسی برای انتخاب افراد اصلح و انتخاب مسئولین شایسته که نماینده بشوند یا در هر موقعیتی که قرار بگیرند مشارکت مردم نیاز به افزایش بصیرت و شناخت دارد.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: یکی از این اقدامات برای افزایش بصیرت و بینش سیاسی نشان‌دادن دستاوردهای نظام در طول این ۴۵ سال برای مردم به‌صورت عالمانه و نرم‌افزاری است و اتفاقات بسیار خوب و مثبتی که در نظام افتاده برای مردم بیان شود که مردم با مسائل سیاسی آشنا و علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات بصیرت‌افزایی، استفاده از فرصت و امکانات فضای مجازی برای مردم است از جمله تشکیل مجالس و محافل با استفاده از اساتید مجرب و کسانی که مسلط بر موضوع هستند و جلسات تبیینی در راستای جهاد تبیین برای جوانان، بانوان، دانشجویان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بسیار مفید و مؤثر است.

نستوه با بیان اینکه نقش احزاب و جریان‌های سیاسی در کشور بسیار مهم است، اظهار کرد: جریان‌های سیاسی در نقاط مختلف کشور متفاوت و در شهرهای بزرگ و برخوردار معمولاً مردم خیلی متأثر از افکار احزاب هستند و بر اساس نظر احزاب انتخابات را انجام می‌دهند.

وی گفت: در استان ما تقریباً به همین شکل است و احزاب می‌توانند با ایجاد فعالیت‌های که در سطح جامعه از طریق کانون‌های محلی و کانون‌های مساجد و رابطین در محلات مختلف انجام می‌شود.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: احزاب می‌توانند با ایجاد کار سیاسی در سطوح مختلف مانند استان و شهرستان‌ها و حتی روستاها برای روشنگری و جهت‌دهی افکار مردم نقش مهمی دارند و مسئولین باید به توسعه سیاسی در استان و روشن‌کردن دید مردم نسبت به مسائل سیاسی تلاش کنند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchq-nzx23n-qd.tft2.html
 
کد مطلب: 431180