شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶
۰

سازمان ملل خواستار توقف مداخله دولت و شورشیان سوریه در کمک رسانی به مناطق تحت محاصره شد

رئیس بخش عملیات بشردوستانه سازمان ملل روزجمعه از دولت سوریه و گروههای شبه نظامی خواست مداخله در کار ارسال غذا و دارو برای غیرنظامیان گرفتار شده در مناطق تحت محاصره و از نظر دسترسی دشوار را متوقف سازند.
سازمان ملل خواستار توقف مداخله دولت و شورشیان سوریه در کمک رسانی به مناطق تحت محاصره شد
سازمان ملل خواستار توقف مداخله دولت و شورشیان سوریه در کمک رسانی به مناطق تحت محاصره شد
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک ، استیفن اوبرایان قائم مقام دبیرکل سازمان ملل به 15عضو شورای امنیت گفت : تداوم استفاده از محاصره و گرسنگی به عنوان سلاح جنگ عملی نکوهیده است . 
وی گفت : براساس تازه ترین اطلاعات ، ما اکنون بر آورد می کنیم که حدود 592 هزار و 700 نفر در مناطق محاصره شده زندگی می کنند. 
اوبرین گفت : دولت سوریه و تا حدی کمتر گروه های شبه نظامی در حال جنگ با دولت و مخالف یکدیگر عمدتا در کار کمک رسانی مداخله کرده و موجب می شوند این کمک ها محدود شوند. 
وی گله کرد که سازمان ملل در ماه مه خواستار اعزام کاروان های کمک رسانی به 35 منطقه تحت محاصره و از نظر دسترسی دشوار در سوریه شده ولی دولت تنها دسترسی کامل به 14 منطقه و دسترسی مقطعی به هشت منطقه دیگر را پدیرفته است . 
درهمین حال طرف های جنگ سریعا به مصرف کمک های عرضه شده دارویی ادامه می دهند. 
برداشتن تجهیزات دارویی و پزشکی نظیر کیت های جراحی و کیت های اورژانس بی وفقه ادامه دارد و از آغاز سال جاری طبق برآورد حدود 150 هزار مورد مداوا خارج از کاروان های کمک رسانی صورت گرفته است . 
به گفته اوبرین ، از فوریه 2014 ، عرضه دارو برای بیش از 650 هزار مورد مداوا از کاروان های کمک رسانی انجام گرفته است . 
بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل صحت ادعاهای اوبرین را زیر سوال برد و بخش عظیمی از اعمال خشونت علیه غیر نظامیان در سوریه را کار داعش و جبهه النصره دانست .
اما اوبرین به شورای امنیت گفت که وی پای حرفهایش ایستاده است .
منبع: ایرنا
کد مطلب: 1005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *