شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴
۰
گزارشی از هفته ای پرحادثه در شهرستان سرباز؛

حمله تمساح به کودک 10 ساله تا شهادت 4 مرزبان در دفاع از امنیت ملی

شهادت 4 مرزبان در دفاع از امنیت کشور و حمله تمساح به کودک 10 ساله از جمله وقایعی بود که باعث شد هفته گذشته بعنوان پرحادثه ترین هفته تلخ در شهرستان مرزی سرباز رقم بخورد.
حمله تمساح به کودک 10 ساله تا شهادت 4 مرزبان در دفاع از امنیت ملی
حمله تمساح به کودک 10 ساله تا شهادت 4 مرزبان در دفاع از امنیت ملی
به گزارش پهره به نقل از پاپایا، رساندن خبرهای بد، به اندازه شنیدن آنها نارحت کننده است. گوینده خودش حداقل یک بار در شوک خبر گیر افتاده است و سپس راوی شده شاید نشنیدن و ندیدن خبر بد و ناگوار، اتفاق خوبی باشد، اما خبر بد زودتر از هر چیزی می رسد. حتی اگر قرار باشد برخی خبرهای حادثه ای دیده نشوند.
در هفته  که گذشت، اتفاقات بسیاری در ایران و جهان افتاد؛ از سیل و آبگرفتگی و ریزش ساختمان و آتش سوزی در ایران، تا تیراندازی های هولناک در آمریکا و دیگر حوادث جهان اما این هفت روز یکی از هفته های تلخ و پرحادثه برای  شهرستان سرباز بود که تا سالها در ذهن مردم منطقه و ایران باقی خواهد ماند که در اینجا خلاصه ای از این حادثه ها را مرور می کنیم.
تمساح پوزه کوتاه جان کودک 10 ساله را گرفت
بعد از ظهر پنجشنبه 10تیر ماه کودکی ۱۰ ساله از اهالی روستا کشاری شهرستان سرباز، در حاشیه رودخانه سرباز توسط یک تمساح پوزه کوتاه (گاندو) به درون رودخانه کشیده شده و متاسفانه جان خود را از دست می دهد.
مرگ همیشه حادثه ای غمناک برای بازماندگان بوده است ولی مرگ یک کودک آن هم در حادثه ای ناگوار چیزی است که برای همه ملت ایران تلخ است، در این حادثه دانش آموز 10 ساله ای همراه اهالی روستا کشاری شهرستان سرباز برای برداشت آب از پایین دست سد پیشین به رودخانه رفته بود و غرق در بازی کوکانه و بی خیال از دنیا، به دلیل نزدیکی به محل تخم گزاری تمساه محلی سرباز مورد حمله گاندو قرار میگیرد و متاسفانه این دانش آموز به دلیل ماندن در زیر آب و بدلیل خفگی  جان خود را از دست می دهد.
پیکر بی جان این کودک 10 ساله با کمک اهالی روستای کشاری از زیر آب بیرون آورده میشود و در روستای زادگاهش به خاک سپرده میشود.
گفتنی است بر اثر  گرمای شدید و عدم نزولات جوی اکثر منابع آب شرب و آب های سطحی رودخانه های شهرستان سرباز خشک و یا در حال خشک شدن هستند و مردم هم برای جمع آوری آب به برکه ها و تالاب های نزدیک می شوند که تنها زیستگاه پوزه کوتاه یا "گاندو" در کشور محسوب می شوند.
غذای اصلی این تمساح ماهی‌ها، پرندگان و پستانداران اطراف رودخانه است پس گاندو یک آدمخوار بالفطره نیست. گاندو مثل تمساح ها و کروکودیل های دیگر خوی تهاجمی کشنده ندارد. چرا که گاندو بر خلاف جثه‌اش به غذای زیادی احتیاج ندارد و شاید 500 گرم گوشت در روز رضایت خاطرش را فراهم کند. هر چند دیده شده که گاندو در ایام خشکسالی و قحطی به دام‌ها، سگ‌های گله و حتی انسان حمله می کند.
 

مغازه قاچاقچی بنزین در آتش سوخت
شنبه 12 تیر به دلیل انبار غیر مجاز بنزین در یکی از مغازه های شهرستان سرباز و مصرف دخانیات در نزدیکی محل نگهداری این مواد، انفجاری شدید روی داد که موجب آتش گرفتن کل مغازه و فوت 2تن از شهروندان شد.
نیمی از روستای نورآباد سرباز طعمه حریق شد
پیش از ظهر یک شنبه 13 تیر ماه گرمای زیاد هوا و فرسودگی خطوط انتقال برق فشار قوی شهرستان سرباز باعث پارگی یکی از سیم های آن شد که  پس از افتادن بر روی خط برق روستای نورآباد (چروک)  منجر به آتش سوزی در نیمی از روستا و برق گرفتگی اهالی شد.
پس از وقوع این حادثه رئیس اداره برق شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: علت این حادثه دستکاری سیستم برق 2 کیلو ولت بود که موجب شد برق به صورت اتوماتیک قطع نشود.
ابراهیمی  با تاکید بر اینکه این حوادث غیر قابل پیش بینی است ، افزود: در این حادثه 2 تن از اهالی روستا فوت کردند و به سیستم برق رسانی و لوازم برقی اسیب های رسیده است که پیگیری برای پرداخت دیه و هزینه های مالی انجام شده است.
 

شهادت ۴ مرزبان ایرانی در پیشین
چهار شنبه 16تیر ماه تروریست های مسلح با کمین در منطقه مرزی پیشین در جنوب شرقی ایران در حدفاصل باهوکلات و پیشین نزدیکی مرز پاکستان و ایران،‌ با ماموران هنگ مرزی جکیگور درگیر شدند.
 در این درگیری 4تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و تروریستها پس از درگیری و نا امیدی از نفوذ از مرزها برای اقدامات خرابکارانه خود به سرعت منطقه را ترک کرده و به پاکستان گریختند.
بلافاصله پس از این ماجرا بود که دو گروه تروریستی جنوب شرق کشور اقدام به انتشار بیانیه و برعهده گرفتن این اقدام خرابکارانه کردند که علت این تلاش برای تصاحب بدنامی قابل تامل و بررسی است.

5 کشته و زخمی بر اثر واژگونی تویوتا در محور چابهار- جکیگور
پیش از ظهر پنج شنبه 17 تیر ماه واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در جاده چابهار - جکیگور یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ محمدرضا کورسی با اعلام ابن خبر اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در ساعت 12 پنج شنبه 17 تیر در کیلومتر 89 جاده چابهار- جکیگور بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.
وی افزود: یک دستگاه وانت تویوتا در این حادثه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج و واژگون شد.
سرهنگ کورسی بیان کرد: مصدومان این حادثه به وسیله 2 دستگاه آمبولانس برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی تصریح کرد: هر ساله شماری از شهروندان به دلیل بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و هشدارهای دلسوزانه ماموران پلیس داغدار می شوند که امید است با رعایت قوانین دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.
 

پارگی شلنگ بنزین، خودروی پراید را به آتش کشید
عصر پنج شنبه 17 تیر ماه رئیس اداره اتش نشانی سرباز کلات در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: یک دستگاه خودروی سواری پراید در 2 کیلومتری شهر کلات دچار حریق شد.
محمد ایوب کریم زایی ادامه داد: پاره شدن شلنگ بنزین در موتور این وسیله نقلیه موجب بروز این حادثه شد.
وی با بیان اینکه تمامی سرنشینان این حادثه در سلامت کامل به سر می برند، افزود: ماموران آتش نشانی پس از اطلاع از این حادثه سریعا خود را به محل حادثه رسانده و آتش را خاموش کردند.
وی یکی دیگر از علل وقوع این حادثه را قدیمی بودن خودرو و فرسودگی شلنگ بنزین عنوان کرد و گفت:  نبود کپسول آتش نشانی در خودرو بزرگترین علت سرایت آتش به تمام ماشین بوده است.
 

تانکر حمل سوخت در آتش سوخت
در ساعات پایانی پنج شنبه 17 تیر ماه محمد ایوب کریم زایی در گفت و گو با پاپایا،اظهار داشت:  یک تانکر سوخت در روستای فیروز آباد شهرستان سرباز دچار حریق شده است.
رئیس اداره آتش نشانی سرباز ادامه داد: به دلیل مشکلات مخابراتی سامانه 125 شهرستان سرباز با مشکل مواجه شده به گونه ای که پس از تماس  با این سامانه ارتباط با همکاران ما در ایرانشهر برقرار می شود و متاسفانه همین امر باعث  دیر اعزام شدن ماموران ما به محل حادثه است.
وی افزود: گروهای امدادی از شهر راسک  به محل حادثه اعزام شدند و پس از یک ساعت موفق به کنترل آتش شدند.
وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است بیان کرد: علت وقوع این حادثه در دست برسی است.
روستای فیروز آباد  در 5 کیلومتری راسک از توابع شهرستان سرباز واقع شده است.
 

 

انتهای پیام/
کد مطلب: 1577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *