سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۵۷
۰
مادر بسیجی جاوید الاثر شهید ابوالفضل کلهر؛

سفر بی بازگشت شهید جاویدالاثر کلهر از دیار عاشقان

مادر بسیجی جاوید الاثر شهید ابوالفضل کلهر تاکید می کند: اگر پسرم در قید حیات بود باز هم با رضایت قلبی او را راهی دیار بانوی مقاومت کرده و پسرم را فدای حضرت زینب کبری (س) می کردم.
سفر بی بازگشت شهید جاویدالاثر کلهر از دیار عاشقان
سفر بی بازگشت شهید جاویدالاثر کلهر از دیار عاشقان
به گزارش پهره؛ روحی غزنوی کاشانی مادر شهید دفاع مقدس ابوالفضل کلهر با بیان اینکه فعالیت جهادی پسرم از دوران انقلاب آغاز شد گفت: ازسال 1357 و با شروع انقلاب، با ابوالفضل که بسیجی فعال پایگاه محل بود اعلامیه توزیع می کردیم و در کنار او فعالیت زیادی در مسجد و میان مردم داشتم.
 
وی در پاسخ به این سوال که اهداف پسر شهید شما از حضور در جبهه های جنگ تحمیلی چه بود تصریح کرد :اولین هدف ابوالفضل حمایت از اسلام بود و همچنین همیشه از علاقه اش به حضرت امام خمینی (ره) سخن می گفت، او قبل از شهادت به مدت 5 ماه در سقز کردستان حضور داشت و در روز دوم ماه رمضان سال 1361 از سفر بازگشت و پس از 20 روز مجدداً در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان عازم سفر به جنوب شد و پس از پنج روز به شهادت رسید.
 
وی در ادامه افزود: هنگامی که اشتیاق رفتن او را به مناطق جنگی جنوب کشور دیدم از وی سوال کردم که به چه دلیل با این عجله می روی ؟ که او در پاسخ گفت:جنوب کشور در تیررس اصلی دشمن است و من نمی توانم تحمل کنم که مردم سرزمینم مظلومانه از دست بروند.
 
این مادر شهید با بیان این که من و پدرش با علم به سفر بی بازگشت او، رضایت خود را برای رفتنش اعلام کردیم خاطرنشان کرد: ابوالفضل از رضایت ما در پوست خود نمی گنجید، زیرا واقعاً مجنون جهاد و شهادت بود و حال و هوای عجیبی داشت و به علت رضایت قلبی ما بال و پر در آورده بود.
 
وی در واکنش به این سوال که اگر ابوالفضل در قید حیات بود موافق بودید که مدافع حرم زینبی شود، گفت: بله اگر در قید حیات بود، خود نیز قطعاً مشتاق سفر به دیار بانوی مقاومت بود، من هم با جان و دل رضایت می دادم و پسرم را فدای حضرت زینب کبری(س) می کردم.
 
گفتنی است، شهید ابوالفضل کلهر در تاریخ 19 اردیبهشت سال 1345 در محله نارمک تهران چشم به جهان گشود، این شهید در 17 سالگی با شروع انقلاب اسلامی در زمینه سیاسی فعالیت زیادی داشت . این شهید جاوید الاثر در تاریخ سی و یک تیر سال 1361 در شرق بصره در پاسگاه زید در عملیات رمضان به شهادت رسید.
منبع تا شهدا
کد مطلب: 1887