شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰
۰
گزارش پهره از شهری بدون دغدغه های فرهنگی؛

جوان ترین شهر کشور از سینما بی بهره است

شهرستان ایرانشهر به عنوان جوان ترین شهر کشور علی رغم درخواست های پی در پی جوانان این شهر؛ از داشتن سینما بی بهره است.
جوان ترین شهر کشور از سینما بی بهره است
جوان ترین شهر کشور از سینما بی بهره است
به گزارش پهره؛ یکی از چالش های عصر حاضر با توجه به حضور تمام عیار دشمن در جبهه جنگ نرم؛ دغدغه فرهنگی است.
 آن چه که مسلم است دشمن در عصر حاضر نبرد نرم را برگزیده و در اصطلاح با ترفند با پنبه سر بریدن و سعی در تخریب افکار قشر جوان مسلمان را دارد اما این که چقدر از مطالبات این قشر توسط مسئولین استانی و کشوری عملی شده؛ سوالی است که جوانان شهرستان ایرانشهر نیز به دنبال آن هستند.
در همین زمینه ایوب؛ یکی از جوانان تحصیلکرده ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره می گوید: از آنجا که بعد از فارق التحصیلی؛ از استان همجوار به ایرانشهر برگشته ام؛ متأسفانه جز نعمت خدادادی فضای سبز و سایه درختان برخی پارک ها؛ هیچ کجای این شهر را مناسب با نیاز جوانان نمی بینم.
 

 
او می گوید: سینما اصلی ترین و بدیهی ترین فعل فرهنگی هر شهر است اما تعجب می کنم شهری که به جوان ترین شهر کشور معروف است از این نیاز حداقلی محروم می باشد این در حالی است که این نیاز با پیگیری برخی از مسئولین شهرستان های استان موثر واقع شده و به نوعی با بها دادن به جوانان شهرشان؛ سینما راه اندازی کرده اند اما افسوس که این فعل در ایرانشهر جوان؛ یک درخواست تکراری و بی مورد تلقی می شود.
محمد شهروند دیگر ایرانشهر در ابتدای صحبت هایش با خبرنگار ما؛ عدد صفر را مقابل واژه فعالیت های فرهنگی در ایرانشهر قرار می دهد و می گوید: دیگر خسته شده ایم؛ گوش شنوایی برای شنیدن درخواست های جوانان این شهر وجود ندارد.
او می گوید: قشر جوان ایرانشهر ترجیح می دهد به جای بسیاری از حواشی مخربی که در انتظارشان است از یک محیط پاک و سالم بهره ببرند اما ظاهرا مسئولین درمان را به پیشگیری ترجیح می دهند.
 

 
در همین زمینه معاون هنری اداره کل ارشاد استان که سابق بر این در سمت سرپرستی ارشاد ایرانشهر نیز بوده است در گفت و گو با خبرنگار پهره در خصوص عدم وجود سینما به عنوان اصلی ترین درخواست فرهنگی جوانان ایرانشهر گفت: در استان سه سینما در شهرستان های زاهدان، چابهار و زابل راه اندازی شده است که اتفاقا در سال 93 همزمان با تخصیص اعتبارات راه اندازی دو سینما دیجیتال در زابل و چابهار برای ایرانشهر نیز فراهم بود که با توجه به عدم استاندارد سازی فضای ساختمان سالن ارشاد ایرانشهر این امکان میسر نشد.
نصیراحمد ملازهی گفت: خوشبختانه با بازسازی سالن اجتماعات ارشاد ایرانشهر؛ با توجه به مکاتبات صورت گرفته در تلاش هستیم در ابتدای سال آینده موضوع داشتن سینمای برای شهرستان ایرانشهر مرتفع شود.
گفتنی است پایگاه خبری پهره، با پیگیری ویژه این دغدغه؛ نیجه نهایی این سوژه را در موعد وعده داده شده منتشر خواهد کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 2971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *