دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۲۲
۰
آماج تهمت‌ها شدن به جرم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان

مردی که اهل سهم خواهی از انقلاب نبود

آیت الله جنتی مردی است که اهل سهم خواهی از انقلاب نبود و هرگز بهای مجاهدتش در روزهای سخت انقلاب را از کسی مطالبه نکرد.
مردی که اهل سهم خواهی از انقلاب نبود
مردی که اهل سهم خواهی از انقلاب نبود
به گزارش پهره به نقل از نافع؛ سه‌ بار به‌ زندان‌ رفت‌ و طعم شکنجه ساواک را به جان خرید و سه‌ سال نیز به اسدآباد همدان تبعید شد، اما هرگز خم به ابرو نیاورد.
فعالیت‌های‌ سیاسی او‌ پس‌ از انقلاب‌ با قبول مسئولیت‌های گوناگون در نظام تازه ادامه‌ یافت‌؛ نخستین‌ مسؤولیتش‌، قضاوت‌ در دادگاه‌های‌ انقلاب‌ با حکم‌ امام(ره)‌ در استان‌های خوزستان و تهران بود.
در سال‌های بعد به عضویت‌ شورای‌ نگهبان‌ قانون‌ درآمد و دبیری‌ شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، ریاست‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، نمایندگی‌ امام‌ و رهبری‌ در اتحادیۀه انجمن‌های‌ اسلامی‌ دانش‌ آموزان، عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ قانون‌ اساسی‌ با حکم‌ امام‌ و رهبری‌، دبیری‌ شورای‌ نگهبان‌ قانون‌ اساسی‌، امامت‌ جمعۀ‌ موقت‌ قم‌، کرمانشاه‌ و تهران‌، عضویت‌ در شورای‌ پشتیبانی‌ جنگ‌، مدیریت‌ در دادگاه‌های‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ در دوره‌ اول‌ و دوم‌ از استان‌ خوزستان‌ و در دوره‌ سوم‌ از استان‌ تهران‌، عضویت‌ در هیئت‌ تحقیق‌ مجلس‌ خبرگان‌، عضویت‌ در مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، عضویت‌ در شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ با حکم‌ رهبری‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ تبلیغات‌ خارجی‌ با حکم‌ رهبری‌، مسئولیت‌ ستاد احیای‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر و نائب‌ رئیس‌ کمیسیون‌ صدا و سیما از دیگر مسئولیت‌هایی است که پس از انقلاب بر عهده گرفت.
این ها تنها بخش کوچکی از مسئولیت هایی است که در کارنامه پر افتخار آیت الله جنتی پس از انقلاب وجود دارد و او با سابقه ترین عضو فقهای شورای نگهبان به شمار می رود که پس از منصوب شدن از طرف حضرت امام خمینی(ره) در اسفند 1358 در تمام ادوار شورای نگهبان حضور داشته است.
احمد جنتی مرد روزهای سخت انقلاب است؛ مردی که سادگی و بی آلایشی همواره زینت بخش او بوده است؛ مردی که حضور مؤثرش در شکل گیری انقلاب و همراهی با بنیان گذار کبیر انقلاب بر کسی پوشیده نیست و از نخستین روزهای انقلاب تاکنون در خط مقدم مبارزان انقلابی ایستاده است.
او سال ها در سخنرانی ها و اجتماعات‌ عمومی‌ به‌ افشای‌ ماهیت‌ پلید حکومت‌ پهلوی‌ می‌پرداخت‌؛ سال ها شاگرد مرجع‌ عالی‌ قدر شیعه‌، امام‌ خمینی‌( ره‌) بود و همواره‌ دیگران‌ را به‌ پیروی‌ از راه‌ امام‌( ره‌) دعوت‌ می‌کرد و بارها در قم‌، رفسنجان‌ و جزیره خارک‌ مورد تهدید و تعقیب‌ رژیم‌ شاه‌ قرار گرفت‌ و چند بار در قم‌ بازداشت‌ شد و سه‌ سال‌ نیز به‌ اسدآباد همدان‌ تبعید شد و همه این ها را خالصانه و صادقانه انجام داد.
آیت الله جنتی یار دیرین امام و انقلاب است؛ مردی که اهل سهم خواهی از انقلاب نبوده و نیست؛ مردی که داشته هایش را در طبق اخلاص نهاد و تقدیم کرد.
مردی که قدرت طلب و ثروت اندوز نبود و هرگز بهای مجاهدتش در روزهای سخت انقلاب را از کسی مطالبه نکرد و اگر هم مسئولیتی را پذیرفت؛ تنها از سر عمل به تکلیف بود.
جنتی هرگز از داشته های معنوی اش به دنبال ساختن جایگاه برای خود و خانواده اش نبود؛ هرگز خودروی لوکس و گران قیمت سوار نشد؛ هرگز نخواست اجر مجاهدت هایش را در دنیا مطالبه کند و هرگز به خاطر منافع شخصی رو درروی انقلاب و رهبر نایستاد.
در عصری که بسیاری دندان تیز کرده و به دنبال ساختن نام و نشانی در صف مبارزان انقلابی برای خود هستند تا جیب خود را از کیسه ملت پر سازند و کاخ های پر زرق و برق بسازند؛ احمد جنتی، ساده مردی است که تقوا را پیشه کرد و با اقتدا به مولایش امیرالمؤمنین(ع) راه دیگری را در پیش گرفت و درست همین ها هست که حالا خاری در چشم دشمنانش شده و تحمل دیدنش را ندارند.
مردی که هرگز از اشتباهات فرزندانش دفاع نکرد و ۴۰ روز روزه نذر کرد تا پسر مفسدمش دستگیر و اعدام شود و مانند برخی ها به خاطر پسرش، نظام را زیر سئوال نبرد.
و حالا این مرد این ابوذر انقلاب در اوج تنهایی و کهن سالی، مظلومانه بار تهمت ها و ناسزاهایی را به دوش می کشد که تنگ نظران و حسودان برایش ساخته اند.
آیت الله جنتی یار قدیمی امام(ره) و مطیع همیشگی رهبر است و تنها گناهش نیز همین است که هرگز در مسیر جهاد و مبارزه از پای ننشسته و بارها و بارها با رد صلاحیت کردن فتنه گران و خائنان، آبروی خود را آماج تهمت ها و کینه توزی ها کرده است.
یادداشت از سمیه مظاهری
پایان پیام
کد مطلب: 337