سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۶
۰
وقتی وزیر فرهنگ، مسئله را دگرگون جلوه می‌دهد؛

معتمد آریا پاسخ بی‌قانونی خود را با بی‌قانونی دید/ تسری دو قطبی معتدل-افراطی از سیاست به فرهنگ/ کسی از کتک خوردن دختران محجبه سخن نگفت

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که معتمد آریا برخلاف نظر شورای فرهنگ عمومی شهر کاشان که در سطح کشور زیر نظر وزیر فرهنگ و ارشاد است، به این شهر قدم می گذارد. حضوری که نماینده ولی فقیه صراحتا مخالفت خود را با آن نشان داد.
معتمد آریا پاسخ بی‌قانونی خود را با بی‌قانونی دید/ تسری دو قطبی معتدل-افراطی از سیاست به فرهنگ/ کسی از کتک خوردن دختران محجبه سخن نگفت
معتمد آریا پاسخ بی‌قانونی خود را با بی‌قانونی دید/ تسری دو قطبی معتدل-افراطی از سیاست به فرهنگ/ کسی از کتک خوردن دختران محجبه سخن نگفت
به گزارش پهره ؛ به نقل از مطالبه گر، ماجرا از آنجا شروع می‌شود که معتمد آریا برخلاف نظر شورای فرهنگ عمومی شهر کاشان که در سطح کشور زیر نظر وزیر فرهنگ و ارشاد است، به این شهر قدم می گذارد. حضوری که نماینده ولی فقیه صراحتا مخالفت خود را با آن نشان داد.
 
فاطمه معتمد آریا روز یکشنبه چهارم بهمن، برای شرکت در جلسه پرسش‌ و پاسخ فیلم «یحیی سکوت نکرد» در سینمای شهر کاشان، به این شهر سفر کرده بود.
 
آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان این حادثه را اینطور روایت می کند:
«برخی مأموران کسانی که ظاهر اسلامی داشتند را از آنجا (سالن اکران یحیی سکوت نکرد) بیرون می‌کنند و حتی برخورد ناشایست با برخی بانوان محجبه صورت می‌گیرد؛ حتی یکی از بانوان که مجبور به ترک سالن شده، آسیب دیده است.»
 
پس از این واقعه عده ای در اعتراض به این حادثه در گرد این مکان جمع شدند و در واکنش به این مسئله شعار دادند. در نتیجه این اقدامات غیر قانونی فاطمه معتمد آریا و مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد کاشان، عده ای به این اقدام غیرقانونی واکنش نشان می دهند اما وزیر فرهنگ و ارشاد بجای اینکه به کتک خوردن دختران مذهبی اعتراض کند، به آیت الله نمازی در اعتراض به اعلام یک روز عزای عمومی اعتراض میکند و در دروغی آشکار می گوید: «حضور یک بازیگر در کاشان اعلام عزای عمومی ندارد» و نمی گوید که این عزای عمومی بخاطر کتک خوردن دختران محجبه است.
 
اما در ادامه مهناز افشار با انتقاد از صدا و سیما گفته بود: «خودسری نکنید که مجبور به سانسور نشوید.» و از نکاتی که از صحبت هایش در اجرای افتتاحیه جشنواره فجر سانسور شده بود، در اینستاگرامش اینطور نوشت: «سلامی کردم به هنر و هنرمند و سینما و البته سلام کردم به امیدی برای «پایان» تمام «خودسری»ها در کشورم و سلامی به بانوی بزرگ سینمای ایران؛ فاطمه معتمدآریا.»
 
پایانی بر خودسری ها؛ نقطه مشترک ما و مهناز افشار است که این خودسری ها را معتمد آریا شروع کرد و عده ای متاسفانه در واکنش به وی ادامه دادند؛ هر دو گروه با بی قانونی کردن اشتباه کردند.
 
اما علت همه این هجمه های رسانه ای که البته رسانه های اصولگرا در دام آن نیفتادند، عمیق کردن گودال اعتدال-افراط است؛ در اثبات این موضوع همین بس که در رسانه های زردی که این مسئله گزارش شد، از حمله کنندگان به معتمد آریا به نام دلواپسان یاد شد. این خود نشان از آن است که این عده برخلاف ادعایشان به دنبال سیاسی کردن فرهنگ هستند.
 
جالب تر از همه آن بود که این حادثه باعث شد که موجی از مظلوم نمایی ها در مورد برخی اهالی سینما که اوضاع و احوالشان از سفرهای خارجیشان معلوم است، انجام شود. نیم نگاهی به سفرهای خارجی معتمد آریا و حواشی آن نشان می دهد که خود وی نیز آن چنان که باید و شاید اهل حفظ شئونات نیست و چنان که می گوید از سیاست دور نبوده و نیست.
کد مطلب: 343