پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵
۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

هزار معلم در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جذب شدند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار معلم امسال به صورت پیمانی، رسمی و خرید خدمت در آموزش و پرورش این استان جذب و مشغول به کار شده اند.
هزار معلم در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جذب شدند
هزار معلم در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جذب شدند
به گزارش پهره به نقل از خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست سالانه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته امسال توانستیم فرهنگ و دانش را در سیستان و بلوچستان تبیین کرده و در راستای آن عمل کنیم.
وی افزود: ۹۶هزار و ۲۳۶ کودک بازمانده از تحصیل در پروژه عدالت آموزشی در استان شناسایی و امکان تحصیل برای آنان فراهم شده است که این به خوبی نشان از نگاه ویژه دولت برای توسعه فرهنگی و دانش در این دیار است که باید آن را قدر بدانیم.
هاشمی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش به دلیل داشتن وظیفه انسان سازی بسیار مهم است، بدانید امروز قدرت ایران اسلامی مبنای علمی دارد و علم و دانش اقتدار حقیقی هر ملتی محسوب می شود.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بر همراه کردن علم با دینداری و ارزش های اخلاقی تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش باید در کنار هم قرار گیرد و نظام آموزش و پرورش به دلیل داشتن وظیفه انسان سازی بسیار مهم است و ما باید این نقش را در شرایط استان سیستان و بلوچستان تقویت بخشیم.
وی مشارکت دادن مردم در پیش برد اهداف نظام آموزشی را بسیار مهم دانست و گفت: امر مشارکت در سیستان و بلوچستان به شورای آموزش و پرورش محدود نشده و با استفاده از توان عمومی به آن پرداخته شده است.
۲۰۰ هزار فرد بی سواد در سیستان و بلوچستان شناسائی شده اند
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه شتاب بخشی آموزشی زمینه شناخت ۲۰۰ هزار فرد بی سواد زیر ۵۰ سال را در استان فراهم کرد.
علیرضا نخعی افزود: اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته  ۸۰ هزار نفر آنان آموزش های مربوط را گذراندند و افراد باقی مانده نیز در دو سال آینده آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: در این زمینه اگر فردی یک نفر را در استان با سواد کند از سوی این اداره کل بیش از ۷۰۰ هزار تومان به آن پرداخت می شود، در تلاشیم تا با این کار نقش مشارکت عمومی را در امر آموزش افزایش دهیم.
کد مطلب: 363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *