يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
۰

ارتقاء دانشکده علوم پزشکی ایرانشهربه دانشگاه زمینه ساز پیشرفت است/ سال آینده نیروهای جدید جذب دانشگاه می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: وزارت بهداشت و درمان از سال آینده سهمیه ای برای تحصیل دانشجویان رشته پزشکی در این دانشگاه در نظر می گیرد.
ارتقاء دانشکده علوم پزشکی ایرانشهربه دانشگاه زمینه ساز پیشرفت است/ سال آینده نیروهای جدید جذب دانشگاه می شوند
محمد مهران امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت : ارتقاء دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه، زمینه ساز پیشرفت سطح علمی دانشجویان این مرکز خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت : اولین ثمره این تغییر، ارتقاء زیرساخت های آموزشی و پذیرش دانشجوی پزشکی است که توسعه خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی کردن بیمارستان ها و گسیل نیروهای متخصص منطقه را در برخواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد : علاوه بر آن برندسازی دانشگاه اعتباری برای منطقه بلوچستان و خصوصا شهرستان ایرانشهر است.
امینی فرد با اشاره به تاثیرات این اقدام یادآور شد : بیشترین تاثیر این ارتقاء در بحث بهبود توسعه خدمات درمانی و آموزش پزشکی است و زمینه ی افزایش تعداد رشته ها و دانشجویان را فراهم خواهد کرد.
دکتر امینی فرد با اشاره به جذب دانشجوی پزشکی در این دانشگاه از سال آینده گفت :قطعا وزارت بهداشت و درمان از سال آینده سهمیه ای برای تحصیل دانشجویان رشته پزشکی در این دانشگاه در نظر می گیرد.
وی ادامه داد : قبل از تبدیل دانشکده به دانشگاه، تنها بورسیه به دانشجویان تعلق میگرفت و دانشجویان با سهمیه این دانشکده در دانشگاههای دیگر به تحصیل می پرداختند اما هم اکنون این دانشگاه پذیرش مستقیم خواهد داشت و دانشجویان مناطق دیگرنیزمیتوانند بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شوند که این باعث رشد پذیرش دانشجو در این شهرستان خواهد شد.
محمدمهران امینی فرد با اشاره به محیا شدن زیرساخت های آموزشی در این دانشگاه تصریح کرد: یکی از مولفه های قانونی ارتقاء دانشکده به دانشگاه، 14 رشته مقطع بود که خوشبختانه در این دانشگاه هیئت علمی و گروههای بالینی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت : یکی دیگر از آثار این ارتقاء، اشتغالزایی است و جذب نیروهای کارآمد جدید نیز در چارت جدید دانشگاه دیده خواهد شد که به تناسب شرایط کاری و نوع خدمات دهی ، پیش بینی می شود در سال آینده جذب نیرو برای این دانشگاه خواهیم داشت.
دکتر امینی فرد در پایان با اشاره به اینکه ارتقاء دانشکده به دانشگاه، از خواسته های چندین ساله مردم ایرانشهر بود تصریح کرد: ازپیگیری های مجدانه نماینده شهرستان ایرانشهر و وزیرپیشین بهداشت و درمان تشکر میکنم که با نگاه ویژه ای که به این منطقه و علی الخصوص علوم پزشکی ایرانشهرداشتند، امروز شاهد تحقق خواسته ی مردم هستیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 422917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *