جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۲۴
۰
در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر مطرح شد؛

دلی که در آن یاد خدا نباشد مریض و مایوس است/ عمر مردم را در صف های طولانی تهیه مایحتاج زندگی تلف نکنید

امام جمعه ایرانشهر گفت: : اگر دولتمردان به تذکرات رهبری عمل می کردند، عمر مردم در صف های طولانی برای تهیه مایحتاج زندگی تلف نمی شد.
دلی که در آن یاد خدا نباشد مریض و مایوس است/ عمر مردم را در صف های طولانی تهیه مایحتاج زندگی تلف نکنید
به گزارش پهره ؛ حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر با اشاره به تقوای الهی اظهار کرد: تمامی انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام همواره مردم را به تقوای الهی سفارش کرده اند زیرا دلی که در آن یاد خدا نباشد مریض و مایوس است.
 
امام ایرانشهر ادامه داد: انسان اگر قرآن و روایات اهل بیت را بخواند دلش نور و صفا پیدا می کند و اینها زمینه ساز یک جامعه اسلامی پویا و شکوفاست.

وی با اشاره به مهمترین اصل جامعه اسلامی بیان کرد: در جامعه اسلامی باید وحدت برقرار باشد تا مردم بتوانند در انتخابات شرکت کرده و جامعه دارای استقلال باشد زیرا یکی از مهمترین اصول جامعه اسلامی عدالت محوری است تا مردم طعم عدالت را بچشند و پس از برقراری عدالت است که پیشرفت اتفاق می افتد.

ابطحی تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی فراوانی و ارزانی باشد و این وظیفه دولت است که برای مردم رفاه و ارزانی ایجاد کند تا آنها دچار اضطراب نباشند اما امروزه مردم ما گرفتار این نگرانی ها شده اند که باید دولتمردان زودتر این مشکلات را مرتفع کنند.

وی با اشاره به سالگرد انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال 1363 گفت: پس از انفجار بمب در نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، کسی از نماز جمعه فرار نکرد و صف ها به هم نخورد، مردم این چنین استقامت کردند و این حقیقت مردم ایران است که تا مرز شهادت پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

حجت الاسلام ابطحی تاکید کرد: رئیس جمهوری امروز همان راه را می رود که در سال 73 آقای رفسنجانی رفت و تورم به 50 درصد رسیده بود، اگر اینها عمد نیست پس چرا به تذکرات امام جامعه گوش نمی دهند و آنها را اصلاح نمی کنند.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان به تذکرات رهبری عمل می کردند، عمر مردم در صف های طولانی برای تهیه قوت لایموت تلف نمی شد.

امام جمعه ایرانشهر در آخرین نماز جمعه سال 97 شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال آینده دولتمردان سرعقل آمده و مشکلات مردم را حل کرده و به این خیال خام خود نسبت به غرب و اروپا پایان داده و به فکر نیروهای مستعد داخلی باشند.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 423170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *