پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲
۰

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱۱ هزار هکتار گذشت

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۰ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با تجهیزات زمینی علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱۱ هزار هکتار گذشت
به گزارش پهره ؛ به نقل از تسنیم ،غلام‌حیدر زورقی اظهار داشت: در موج اول حمله ملخ  صحرایی استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان به آفت مذکور آلوده شد و در موج دوم احتمال ورود آن به استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان‌های کنارک و چابهار پیش‌بینی شد.
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت: ورود ملخ صحرایی به استان سبب نگرانی کشاورزان شده بود به همین دلیل کار مبارزه با آن از اسفندماه سال گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد که در این راستا تاکنون  211 هزار و 130 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با تجهیزات زمینی علیه این آفت سم‌پاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه اراضی مربوط به 13 شهرستان فنوج ، نیکشهر، قصرقند، چابهار، کنارک، دلگان، ایرانشهر، میرجاوه، زاهدان، خاش، سراوان، مهرستان و سرباز تاکنون علیه این آفت سم‌پاشی شده است تصریح کرد:بیشترین سطح سم‌پاشی با 48260 هکتار مربوط به شهرستان ایرانشهر و کمترین با 155 هکتار مربوط به شهرستان مهرستان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 هزار و 360 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به بچه ملخ و 110 هزار و 770 هکتار به ملخ بالغ اختصاص داشته است.
زورقی افزود: خوشبختانه در سیستان و بلوچستان پنج شهرستان منطقه سیستان واقع در شمال استان تاکنون درگیر هجوم ملخ نشده است همچنین تمام توان امکانات لجستیکی و کارشناسی سازمان بی‌وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال می‌کنند تا از ورود آن به منطقه سیستان جلوگیری شود.
وی در مورد استفاده از هواپیما برای سم پاشی آفت ملخ صحرایی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد توصیه کرده‌اند مبارزه به‌صورت هوایی انجام شود اما تا کنون اجازه پرواز آن داده نشده چون در هواپیما از سم خالص استفاده شود بنابراین ممکن است تبعات بیشتری برای روستا نشینان و زمین‌های کشاورزی در پی داشته باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *