جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸
۰
امام جمعه موقت ایرانشهر:

دختران مادران آینده بشریت و انسانیت هستند/نمادهای دینی را بزرگ بشمارید

امام جمعه موقت شهرستان ایرانشهر گفت: دختران مادران آینده بشریت و انسانیت هستند و بزرگ شمردن نمادهای دینی یکی از مسائلی است که دین در قالب این ها جلوه می کند.
دختران مادران آینده بشریت و انسانیت هستند/نمادهای دینی را بزرگ بشمارید
به گزارش پهره، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی افضلی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایرانشهر افزود: انسان باید همیشه تقوا بیشه کند و خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند حکمی که خداوند در دادگاه الهی صادر می کند براساس عدالت است.
وی بیان کرد: فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی العقده سالروز ولادت ثامن الائمه شمس الشموس عالم آل محمد (ص) حضرت امام رضا (ع) و شاهچراغ امامزاده بزرگوار و قابل تعظیم با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که جشن ها و آیین های شاد باش و معنوی ملهم از آموزه های رضوی در سراسر ایران اسلامی و حتی خارج از کشور برگزار می شود.
افضلی تبار در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س)در خانه ای بزرگ شد که پدری چون امام کاظم (ع) و برادری چون امام رضا(ع) در آن می زیست که در دامان ایمان و پاکی و در چشمه عفاف و عصمت رشد کرد.
وی گفت: میلاد حضرت معصومه (س) روز دختر نامگذاری شده است و این نامگذاری در جمهوری اسلامی بسیار به جا و مناسب بوده است. این نامگذاری ها انسان را به سمت و سوی دین و مذهب و دریافت تقوا سوق می دهد.
محمدتقی افضلی تبار با اشاره به این مناسبت ها عنوان کرد: جوان ها، مردها، دختران باید زندگی خود را به سمت این ائمه با تقوا سوق دهند و الگو بگیرند. دختران باید فاطمی و معصومی زندگی کنند.
امام جمعه موقت بیان کرد:دوران جاهلیت دختر داشتن را ننگ می دانستند پیامبر (ص) به زن ارزش داد و فرمودند دختران دلسوز و مددکار پدر و مادر هستند در کشورهای غربی به زن توهین شده زن را وسیله درآمد قرار دادند تنها مکتبی که زن را ارزشمند دانسته مکتب اسلام است. دختران امروزی مادران آینده بشریت و انسانیت هستند..
وی افزود: کسانی که نمادهای دینی را بزرگ می شمرند انسان های با تقوایی هستند.شرکت در نماز جمعه و بسیاری از مناسبت های اسلامی نماد دینی هستند و دین در قالب این ها جلوه پیدا می کند که قرآن هم تاکید کرده است.
افضلی تبار در پایان سخنان خود ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و تقدیر و تشکر از رئیس دادگستری و دادستان اسبق و خیر مقدم به رئیس دادگستری و دادستان جدید برای هر کدام از آنان آرزوی موفقیت داشتند و از نمازگزاران خواست تا در مراسم زیر سایه خورشید که به مناسبت دهه کرامت روز سه شنبه ساعت 6در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود استقبال باشکوه داشته باشند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *