يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ۱۹:۴۱
۰
ارزیابی بدعهدی های اروپا در گفت و گوی دانا با حسن بیگی؛

اروپا وقت کشی می کند/ ایران در این مرحله کوتاه نخواهد آمد/ جمهوری اسلامی گام دوم را اجرایی خواهد کرد/ اروپا نگرانی شدیدی از آمریکا دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بد عهدی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه اروپایی ها دستشان زیر ساطور آمریکا است؛ هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار می آید یک بازی و یک اقدام جدیدی را اعلام می کند.
اروپا وقت کشی می کند/ ایران در این مرحله کوتاه نخواهد آمد/ جمهوری اسلامی گام دوم را اجرایی خواهد کرد/ اروپا نگرانی شدیدی از آمریکا دارد
به گزارش پهره، به نقل از راه دانا، «ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بدعهدی های طرف اروپایی اظهار داشت: طی یک قرن گذشته همواره شاهد بد عهدی های اروپایی ها بودیم که در شرایط گوناگون با تصمیمات و نظرات غیر عاقلانه اقداماتی را علیه ایران انجام دادند.
وی تصریح کرد: با توجه به فشاری که از ناحیه ایران آمده است، اروپایی ها درصدد این هستند که زمان بخرند و  به نوعی با الفاظ و کلمات بازی می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  تا زمانی که اروپایی ها صد در صد به تعهدات خودشان عمل نکنند و ایران به شرایط برجام بر نگردد، جمهوری اسلامی دیگر در این مرحله کوتاه نخواهد آمد و حتماً به سوی مرحله دوم و سوم حرکت خواهد کرد.
حسن بیگی به بد عهدی های اروپا در زمینه برجام اشاره کرد و گفت: خیلی به اروپایی ها اعتماد نداریم؛ متاسفانه اروپایی ها دستشان زیر ساطور آمریکا است؛ هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار می آید یک بازی و یک اقدام جدیدی را اعلام می کند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایران به وظایف و تعهدات خود عمل کرده است و بیش از این هم ملت ما نباید متضرر شود و حتماً مجلس از دولت می خواهد و دولت هم استوار خواهد بود؛ ایران هم مرحله دوم را انجام خواهد داد و در صورتی که اروپایی ها اقداماتی را انجام دهند به اندازه ای که آن ها همکاری می کنند، ایران هم به همان اندازه همکاری خواهد کرد.
حسن بیگی در پاسخ به این سوال که "چرا اروپایی ها به خواسته های ایران عمل نمی کنند؟" گفت: اروپایی نگرانی شدیدی از آمریکا دارند؛ آمریکایی ها هم تحت سلطه و لابی صهیونیستی هستند، لذا اسرائیل به آمریکا فشار می آورد و آمریکا هم به اروپایی ها فشار می آورد.
وی افزود: اروپایی ها به شدت در یک سه راهی گیر کرده اند و از عواقب اقداماتی که می خواهند انجام دهند، می ترسند؛ اروپایی ها  از طرفی هم با توجه به شرایطی که به وجود آمده است متضرر می شوند و تلاششان بر این است که هر چه زودتر جلوی ضرر هایی که از این ناحیه می بینند را بگیرند.
حسن بیگی در پایان گفت: در این قضیه اروپایی ها متاسفانه تحت تاثیر آمریکایی ها قرار می گیرند و لازم است تا سران اروپا تصمیم بگیرند و روی تصمیماتشان بایستند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *